93 اختراع در دفاتر معتبر خارجی ثبت بین المللی شده است

به گزارش پرسینا بلاگ، بنابر اعلام کانون پتنت ایران تا به امروز 93 پتنت با حمایت بیش از 90 درصدی کانون در دفاتر معتبر خارجی ثبت بین المللی شده است.

93 اختراع در دفاتر معتبر خارجی ثبت بین المللی شده است

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، کانون پتنت با حمایت بیش از 90 درصدی از ثبت اختراع خارجی در این راستا با مخترعان همراه شده و تا کنون 93 اختراع با حمایت این مرکز در دفاتر معتبر خارجی ثبت بین المللی شده است.

تجاری سازی محصولات تولیدی بر پایه فناوری الزاماتی دارد. ثبت اختراع، آن هم در دفاتر معتبر یکی از آن الزامات است.

در این راستا با توجه به پیچیدگی های ثبت اختراع خارجی و هزینه های بالای آن کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با مخترعان همراه شده است و با استفاده از روش هایی که در ادارات معتبر ثبت اختراع خارجی به کار می رود درخواست های ارسال شده را بررسی و حمایت می کند.

تا کنون 93 پتنت با حمایت بیش از 90 درصدی کانون در دفاتر معتبر خارجی گرنت شده است. البته از مجموع 1 هزار و 740 درخواست ثبت شده در سامانه کانون 286 پرونده برای حمایت تأیید شده است.

علاوه بر این موارد ثبت اختراع بر توانایی تأمین مالی و جذب سرمایه گذاری های خطر پذیر از سوی شرکت های فناور تأثیر می گذارد و ثبت آن گسترده ترین ابزار حفاظت از آن است. پس سیستم ثبت اختراع بستری برای تجاری سازی یک ایده و فناوری است.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3444

به "93 اختراع در دفاتر معتبر خارجی ثبت بین المللی شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "93 اختراع در دفاتر معتبر خارجی ثبت بین المللی شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید