17 ایده طلایی در یافتن انگیزه برای کاهش وزن

به گزارش پرسینا بلاگ، شما تصمیم برای کاهش وزن را گرفته اید! این بدان معنی است که ذهن آگاهی در حال آغاز است. این در یافتن انگیزه برای کاهش وزن و سلامتی مهم است. سالم و فعال بودن ضروری است!

17 ایده طلایی در یافتن انگیزه برای کاهش وزن

بدن ما قرار بود حرکت کند، بی تحرک نماند. برای کاهش وزن، موفقیت در سفر شما بر اساس توانایی شما در حفظ انگیزه در کل مهم است.

پیدا کردن انگیزه در ابتدا آسان است اما نگه داشتن آن ممکن است کمی چالش ایجاد کند. بهتر است بدانید که این طبیعی است. روزهایی خواهید داشت که انگیزه در بالاترین سطح خود قرار گرفته است و روزهایی دیگر که انگیزه در کمترین میزان خود است.

در این مقاله، به آنالیز بهترین ایده ها در خصوص چگونگی ایجاد انگیزه برای کاهش وزن و اینکه چرا در طول سفر کاهش وزن به راحتی انگیزه خود را از دست خواهیم داد، خواهیم پرداخت.

انگیزه و الهام برای دست دادن وزن

دلایل مختلفی برای کاهش وزن وجود دارد. یک عامل مشترک: همه به انگیزه احتیاج دارند.

یک توصیه:

وقتی دلیل تمایل به لاغر شدن را تعیین کنید حفظ انگیزه کمی راحت تر می گردد.

عوامل محرک شما برای کاهش وزن چیست؟ مهم است که چرا می خواهید خود را، هر چقدر کوچک ببینید، درک کنید.

کاهش وزن، حتی فقط 5٪ از وزن شما می تواند به شما یاری کند:

  • قند خون را بهبود ببخشید.
  • خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهید.
  • کاهش کلسترول
  • درد مفاصل را کاهش دهید.
  • خطر ابتلا به بعضی سرطان ها را کاهش دهید.

به عنوان شخصی که این سفر را پشت سر گذاشته است، می توانم به شما بگویم که این احتیاج به شارژ مداوم انگیزه دارد.

من این کار را به روش قدیمی، رژیم غذایی و ورزش انجام دادم. تقریباً 3 سال طول کشید تا 40 کیلوگرم را از دست بدهم. ممکن است به نظر زمان واقعی زیادی برسد. با این حال ، به یاد داشته باشید که کاهش وزن سالم به طور متوسط نیم کیلو تا یک کیلو در هفته است.

در ابتدا انگیزه بسیار قوی است اما وقتی نتایج فوری نیستند شروع به تغییر می نماید. نتایج به زمان احتیاج دارد و انگیزه شما رمز اصلی رسیدن شما به آنجا است.

انگیزه چیزی است که تو را به حرکت وا می دارد. عادت چیزی است که آن را مکرر انجام می دهید.

مبارزات مشترک برای کاهش وزن

عدم انگیزه به دلایل زیادی معمول است. انگیزه می تواند بعضی از احساسات را تحریک کند و انگیزه دریافت را سخت کند.

بعضی از مبارزات انگیزه ای مشترک که مردم با آن روبرو هستند عبارتند از:

1. محیط اجتماعی بدون حمایت

محیط اجتماعی شما محیط جسمی و اجتماعی شماست (خانه، خانواده، دوستان و …). بسیاری از آنها به اهمیت و تأثیر یک محیط اجتماعی پی نمی برند.

اگر می خواهید در جهت درست قرار بگیرید و چیزی مانند اوه، احتیاجی به این کار نیست، بیا بیرون برویم و بستنی بگیریم را می شنوید، انگیزه شما برای انجام کار درست تحت تأثیر قرار می گیرد.

2. کوشش زیاد برای نتایج آهسته

وقتی 5 بار در هفته ورزش می کنید و با دقت کالری های خود را می شمارید، طبیعتاً می خواهید بیش از یک کیلوگرم از بین رفته باشد. لطفاً به خاطر داشته باشید که کاهش وزن طبیعی و سالم به طور میانگین یک کیلوگرم در هفته است - حدود 3500 کالری سوزانده شده به معنای از دست دادن نیم کیلوگرم است.

3. صدمات

بسیاری از افراد از آسیب هایی رنج می برند که توانایی آنها را در ورزش کاهش می دهد. با این حال، شما همچنین باید تمرینات کم فشار و اصلاحات ورزشی را در نظر بگیرید.

علاوه بر این، بحث در خصوص تمرینات تایید شده با دکتر مفید است. ورزش هنوز هم ممکن است با آسیب دیدگی اتفاق بیفتد اما انگیزه خود را از دست ندهید!

4. ولع خوردن

شما هوس خواهید کرد و این اشکالی ندارد! حتی سالم ترین افراد هم ولع دارند. هنگام هوس خوردن، مراقب ولع مصرف و سهم خود باشید.

هوس کوکی می کنید؟ آنها را در خانه بپزید تا بتوانید دستورالعمل خود را اصلاح و کنترل کنید و از مواد اولیه سالم تری استفاه کنید.

5. غذای سالم گران است

در اینجا کمی حقیقت و کمی دروغ وجود دارد. غذای سالم می تواند کمی گران باشد. با این حال، اگر رژیم غذایی گیاهی (میوه، سبزیجات، غلات و غیره) بیشتر بخورید، ممکن است هزینه ها سر به فلک بکشد.

6. کمبود وقت برای تمرین کردن

اگر کاهش وزن واقعاً همان چیزی است که شما برای رسیدن به آن هدف دارید، باید کمی وقت بگذارید. شما باید روز به روز خود را برنامه ریزی و هماهنگ کنید تا شامل تمرینات گردد.

برای روزهایی که به سادگی نمی توانید، انتخاب هایی را انجام دهید که کمی بیشتر حرکت را تحمیل کند. در پشت پارکینگ پارک کنید و جهت طولانی تری را به سمت فروشگاه طی کنید، به جای آسانسور از پله ها بهره ببرید، هنگام پخت غذا اسکات بزنید و یا در هنگام استراحت دراز و نشست بروید.

اهمیت ذهن مطلعی در ایجاد انگیزه برای کاهش وزن

با خود صادق باشید، چند بار چیزی خورده اید بدون اینکه واقعاً به آنچه خورده اید فکر کنید؟

ذهن مطلعی نقش مهمی در تصمیمات روزمره، به ویژه تصمیمات مربوط به سلامتی ما دارد. بسیاری از ملاحظات ذهن مطلعی وجود دارد که به شما یاری می نماید تا لاغر شوید.

در گذشته به ما آموخته بودند که چه بخوریم و چه چیزی نخوریم. با این حال، هیچ هدایت در خصوص نحوه انتخاب و مصرف وجود نداشت که در نهایت به مسائل وزن یاری کند.

به طور کلی، مردم تصور غلط شدیدی در خصوص غذا و هدف آن در زندگی و سلامتی ما دارند. این باعث ایجاد عادت های ناسالم می گردد که در افزایش وزن نقش دارند.

اهمیت هوشیاری در این سفر برای موفقیت در کاهش وزن بسیار مهم است. به همین دلیل هوشیاری در دانستن چگونگی ایجاد انگیزه برای کاهش وزن لازم است.

17 روش برای ایجاد انگیزه در کاهش وزن

1. عشق و قدرشناسی

عشق انگیزه ایجاد می نماید و انگیزه باعث قدردانی می گردد.

دوست داشتن خود، انگیزه به شما می دهد که از بدن و همه کارهایی که می تواند انجام دهد، قدردانی کنید. قدردانی از بدن تصویر بدن را بهبود می بخشد و قدردانی از تصویر بدن منجر به ایجاد انگیزه در کاهش وزن می گردد.

2. ذهن مطلعی

همانطور که در بالا بحث شد، هوشیاری رمز موفقیت است. هوشیاری، اطمینان حاصل می نماید که شما از چرایی و دلیل شروع سفر لاغری خود مطلع شوید و به انتخاب های خوب که هدف نهایی شما را پشتیبانی می نمایند، دست بزنید.

ذهن مطلعی همچنین شما را در طول فرآیند مطلع می نماید: از انتخاب های غذایی، تنظیمات اجتماعی و فرایند پیشرفت.

3. متعهد باشید

اگر متعهد نباشید انگیزه شما برای کاهش وزن آسیب خواهد دید. تعهد عمومی به شما یاری می نماید تا مسئولیت پذیر باشید و انگیزه را افزایش دهید.

4. مربی یا شریک مسئولیت پذیری پیدا کنید

داشتن یک مربی و یا یک شریک به حفظ انگیزه شما یاری می نماید. داشتن کسی که به شما الهام می بخشد و به شما ایمان دارد انگیزه شما را نیز تقویت می نماید.

5. حیوانات به ایجاد انگیزه یاری می نمایند

دریافت سگ باعث افزایش حرکت می گردد زیرا سگ ها باید بیرون بفرایند و بازی نمایند. یک سگ هم می تواند شریک تحرک باشد! آنها نه تنها شما را به حرکت وا می دارند، بلکه موجودات حمایتی بسیار خوبی نیز هستند.

6. هدف گذاری

شما چرایی خود را می دانید و اکنون آماده شروع هستید. اهداف شما چه هستند؟ آیا واقع بینانه هستند؟

همانطور که در بالا بحث شد، به طور متوسط یک کیلوگرم در هفته کاهش وزن طبیعی و سالم است. تعیین اهدافی مانند من قصد دارم در هفته 7 کیلوگرم کم کنم در سرانجام هفته باعث عدم انگیزه می گردد.

7. بدانید هرکس سرعت خود را دارد

سفر کاهش وزن یک سفر متحول نماینده در سبک زندگی است. در عرض چند روز این امر اتفاق نمی افتد.

ترک عادت ها زمان بر است. امید خود را از دست ندهید!

8. کمال وجود ندارد و عقب ماندگی ها اتفاق خواهد افتاد

خیلی به خودتان سخت نگیرید شکیبا باشید و خود را به وسیله این فرایند دوست داشته باشید. این یک سفر آسان نیست، بنابراین هنگام انتقال و قرار دریافت در شیار انتظار ممکن است چند عقب گرد داشته باشید.

9. چشم های خود را به سرانجام قرار ندوزید، آنها را هر روز تنظیم کنید

منظور من این است که بر روی سفر تمرکز کنید، نه به هدف نهایی.

اگر می خواهید 20 کیلوگرم وزن کم کنید، تمرکز روی این عدد در ابتدا انگیزه شما را ایجاد می نماید اما بعداً به دلیل بیش از حد طولانی شدن زمان باعث کمبود انگیزه می گردد.

در عوض، بر اهداف روزانه خود تمرکز کنید.

10. برنامه ای متناسب با زندگی روزمره خود بریزید

هرکسی مسئولیت های مختلف و دلایل مختلفی برای کاهش وزن دارد. یک طرح برای همه مفید نیست.

برنامه خود را بسازید - طرحی که می توانید در زندگی روزمره خود جای دهید.

ذهن مطلعی در اینجا کلیدی است و به شما یاری می نماید تا انگیزه خود را حفظ کنید. هوشیاری نسبت به روز خود و استفاده از یک برنامه کاهش وزن مهم است.

چند پیشنهاد:

  • تعداد کالری دریافتی خود را کاهش دهید. یک ژورنال غذا نگه دارید و همه چیز را پیگیری کنید.
  • بشقاب های کوچکتر با وعده های کوچکتر درست کنید. کنترل وعده مهم است.
  • میان وعده و مصرف قند ناسالم را کاهش دهید. شکر می تواند فاجعه ایجاد کند.
  • از غذاهای سرخ شده دور بمانید.
  • مقدار زیادی میوه و سبزیجات بخورید.

11. هر روز خودتان را وزن نکنید

این یک نه عظیم است. هفته ای یک بار وزن کردن و پیگیری پیشرفت چیزی است که شما احتیاج دارید. هر روز یک بار وزن کردن یکی از سریع ترین راه های از دست دادن انگیزه است.

به یاد داشته باشید، کاهش وزن سالم به طور میانگین یک کیلوگرم در هفته است.

12. 100٪ روی مقیاس تمرکز نکنید

مقیاس فقط یک راه برای ردیابی پیشرفت است و حتی در آن، باید ملاحظات ویژه ای در نظر گرفته گردد. شما ممکن است 2 هفته پیش در این مقیاس قرار گرفته باشید و 7 کیلوگرم وزن کم نموده باشید اما این هفته شما می توانید 2 کیلوگرم وزن اضافه کنید.

اگر چربی را به عضله تبدیل نموده اید، این اتفاق می افتد، بنابراین انگیزه خود را از دست ندهید! این چیز خوبی است. این بدان معناست که شما در حال چربی سوزی و عضله سازی هستید و عضله سازی به معنای افزایش حجم است.

13. موفقیت خود را جشن بگیرید و به آن پاداش اختصاص دهید

وقتی به هدفی رسیدید، جشن بگیرید! موفقیت خود را با محیط اجتماعی خود به اشتراک بگذارید.

مسرور بودن و عظیمداشت موفقیت خود انگیزه را افزایش می دهد.

14. یک مشاور استخدام کنید

بد نیست یک مشاور حرفه ای استخدام کنید تا به شما یاری کند و شما را در رسیدن به هدف کاهش وزن ترغیب کند. مشاور لازم نیست حتما مشاور ورزش باشد. شما می توانید تحت نظر یک متخصص رژیم درمانی یا درمانگر باشید.

15. از موسیقی بهره ببرید

موسیقی مطمئناً تقویت نماینده انگیزه است! موسیقی به شما یاری می نماید تا میل به حرکت خود را حفظ کنید، تمرکز خود را بیشتر کنید و به شما تلنگر می زند و به شما انگیزه می دهد.

تحقیقات اجرا شده توسط انجمن آمریکای شمالی برای مطالعه چاقی نشان داد کسانی که هنگام ورزش به موسیقی گوش می دهند بیشتر از کسانی که این کار را انجام نمی دهند به آن پایبند می مانند.

16. آن شلوار جین تنگ خود را نگه دارید

ممکن است یک شلوار جین داشته باشید که بخواهید دوباره به آن برگردید. نگهش دارید! بگذارید میل به دوباره پوشیدن آنها به شما انگیزه دهند.

17. عکس بگیرید و پیشرفت خود را ثبت کنید

بدن شما با تغییر عادات غذایی و عادات ورزشی تغییر خواهد نمود. در شروع عکس بگیرید و هر 30 تا 60 روز یک عکس دیگر بگیرید. دیدن پیشرفت شما به شما یاری می نماید تا انگیزه داشته باشید.

چگونه می توان انگیزه خود را برای کاهش وزن در هنگام از دست دادن انگیزه افزایش داد. ممکن است در ابتدا 100٪ انگیزه داشته باشید و پس از چند هفته کوشش انگیزه کمتری داشته باشید.

به خاطر داشته باشید که ترک عادت ها به طور کلی 21 روز طول می کشد. اگر بعد از داشتن 100٪ انگیزه، خود را با 0٪ انگیزه یافتید، این موارد را امتحان کنید:

  • به چرایی خود برگردید. چرا شروع کردیید؟ هدف چه بود؟
  • هدف خود را دوباره تنظیم کنید. شاید هدف اولیه شما کمی تهاجمی بوده باشد. مسئله ای نیست که دوباره تنظیم کنید و کاری را که برای شما مناسب است انجام دهید.
  • با یک مربی یا مشاور صحبت کنید. ایده خوبی است که با مشاغل حرفه ای بحث کنید. بسیاری از افراد متخصص مشاوره رایگان برای شروع کار و ادامه جهت را ارائه می دهند.
  • در خصوص یک شریک و یا گروه تجدید نظر کنید. حضور در کنار افراد همفکر در طول این سفر می تواند به داشتن انگیزه بسیار یاری کند.
  • ببینید آیا کار کردن مشکل است. تمرین کردن به تنهایی می تواند کمی کسل نماینده باشد. آیا کلاس تناسب اندام گروهی را تا کنون در نظر گرفته اید؟ این یاری می نماید به اینکه در اطراف افراد همفکری باشید که سفر مشابه شما را به اشتراک می گذارند.
  • پیغام های انگیزشی بیشتری دریافت کنید. کلمات و عبارات تصدیق نماینده بسیار مهم هستند. دوست داشتن خود و شکیبای با خود، هسته اصلی موفقیت این سفر است. بیدار شدن از خواب هر روز با یک پیغام انگیزشی که برای خودتان نوشتید چطور است؟
  • از مقایسه خود با دیگران دست بردارید. دلایل کاهش وزن، انگیزه کاهش وزن و سفرهای کاهش وزن برای همه متفاوت است. تمرکز بر سفر دیگران، شما را از اهداف و دستاوردهای خود دور می نماید. پیشرفت خود را با پیشرفت دیگران مقایسه نکنید. این سفر شماست و عالی خواهید بود!

حرف آخر

تقریباً 3 سال طول کشید تا 40 کیلوگرم وزن کم کنم. من وزن فعلی خود را بیش از 5 سال و با محاسبه حفظ نموده ام. این راهنما در خصوص چگونگی ایجاد انگیزه برای کاهش وزن فقط در اینجا به شما یاری می نماید. هنوز به شما بستگی دارد که آنها را دنبال می کنید یا نه.

مطلعی و تحولات در سبک زندگی برای جلوگیری از مسائل مهم هستند. سفر شما باعث نیرومندی، آموزش و تحول شما می گردد.

انگیزه شما در درون است. چرایی خود را پیدا کنید، به آن متوصل شوید، شکیبا باشید، خود را دوست داشته باشید و در سرانجام سفر موفقی کسب خواهید کرد.

منبع:

lifehack

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: هفت گنج
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7310

به "17 ایده طلایی در یافتن انگیزه برای کاهش وزن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "17 ایده طلایی در یافتن انگیزه برای کاهش وزن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید