گیاهی معطر و شگفت انگیز برای مبارزه با سندروم روده تحریک پذیر

به گزارش پرسینا بلاگ، سندرم روده تحریک پذیر یک بیماری گوارشس نسبتاً شایع است و علائم آن می تواند بر کیفیت زندگی بیمارانی که از آن رنج می برند تأثیر بگذارد. بنابراین امروز به شما خواهیم گفت چگونه نعناع می تواند به بهبود این شرایط یاری کند. چرا اینقدر مفید است؟ چگونه می تواند به مبارزه با سندرم روده تحریک پذیر یاری کند؟

گیاهی معطر و شگفت انگیز برای مبارزه با سندروم روده تحریک پذیر

علائم این بیماری معمولاً اسهال ، درد شکم و نفخ ، یبوست غالب و گاز است . بعضی از گروه های غذایی ممکن است باعث تشدید این علائم شوند ، همچنین استرس نیز می تواند تأثیر عمده ای بر شدن علائم این بیماری داشته باشد. اما چگونه نعناع می تواند به شما یاری کند؟

خواص نعنا

محققان در مطالعات و مقالات گوناگون فواید نعنا را مورد مطالعه قرار داده اند نتیجه این مطالعات معین کرد که این گیاه تا چه میزان بالایی می تواند در بهبود و درمان مسائل و بیماری های مرتبط با دستگاه گوارش موثر است.

عمده این بیماری ها شامل موارد زیر است:

عفونتهای دستگاه گوارش

دردهای روده و معده

اسهال

گاستریت

انگل ها

دلیل اینکه نعناع علاوه بر سندرم روده تحریک پذیر ، می تواند به کاهش همه این بیماری ها یاری کند ، به دلیل خاصیت ضد درد ، ضد اسپاسم و تسکین دهنده آن است. همچنین دارای خصوصیاتی است که آن را به عنوان یک ضد التهاب و مُسکنی قوی برای نفخ است.

این بیماری که به کولیت مخاطی نیز معروف است ، بین دوره های یبوست و اسهال که توسط غذاهای مختلف یا حتی استرس ایجاد می گردد ، متناوب است، نعناع می تواند به شما در کنترل بهتر این بیماری یاری کند ، و یک جایگزین عالی و طبیعی برای داروهای شیمیایی است که مبتلایان به این سندروم استفاده می نمایند.

اکنون که کمی بیشتر درمورد دلایلی می دانیم که نعنا می تواند یک متحد عالی برای مقابله با این بیماری باشد ، بهتر است به سراغ این موضوع برویم که چگونه می توانیم از تمام خواص نعناع برای بهبود و تسکین ایت مشکل استفاده بهینه کنیم؟

ما روش های مختلف تهیه نعناع را آنالیز خواهیم کرد که شما می توانید گزینه ای که بیشتر به علایق شما نزدیکرتر است را انتخاب کنید.

1-چای نعنا برای مبارزه با سندرم روده تحریک پذیر

این سنتی ترین گزینه است، به این صورت که خدتان این گیاه را بکارید یا برگ های نعناع را خریداریی کنید و خودتان چای را تهیه کنید.

مواد مورد احتیاج:

20 گرم (0.8 اونس) نعناع تازه

آب (16 فنجان)

طرز تهیه:

ابتدا آب را در کتری روی اجاق گاز قرار دهید

سپس ، نعنا را خوب بشویید و وقتی آب آغاز به جوشیدن کرد ، آن را اضافه کنید

پس از جوشاندن ، گاز را خاموش نموده و روی کتری را بپوشانید و بگذارید حدود 5 دقیقه بماند

در آخر ، صاف کنید و سرو کنید

رایج ترین روش برای استفاده از خواص نعنا تهیه چای است. برای کنترل علائم می توانید روزانه چندین بار از این چای بنوشید.

2-روغن ضروری نعنا

راه دیگر استفاده از نعنا برای مقابله با سندرم روده تحریک پذیر استفاده از روغنهای اساسی است. چطور؟

مقداری کپسول خریداری کنید که می توانید در هر فروشگاه طبیعی پیدا کنید. با توجه به مفدار نعناع که در هر کپسول میخواهید قرار دهید اندازه و شکل کپسول را معین کنید.

با این حال ، اگر ابتلای شما به این سندروم در مرجله حاد است، طبیعی است که بین یک تا دو کپسول نعناع (حدود 180-200 میلی گرم) هر روز حدود دو هفته یا یک ماه مصرف کنید. نکته خوب در خصوص کپسول ها این است که می توانید آنها را در هر کجا مصرف کنید ، بنابراین دسترسی به آنها در زمان احتیاج راحتتر است.

هم چای و هم کپسول ها باعث کاهش درد ناشی از سندرم روده تحریک پذیر می شوند. همچنین ، توجه خواهید کرد که علائم دیگر بسیار کمتر است. نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که این یک درمان طبیعی است. این بدان معناست که باید کمی صبر داشته باشید تا فواید آن را ببینید.

ما همچنین توصیه می کنیم اگر علائم شما بهبود نیافت ، سریعاً به پزشک مراجعه کنید. علاوه بر این ، ما همچنین باید توجه داشته باشیم که مهم است که یک رژیم غذایی سخت را رعایت کنید تا از علائمی که قبلاً به آنها اشاره کردیم جلوگیری گردد.

استرس را هم از قلم نیاندازید. تمرین مدیتیشن ، یوگا یا بعضی دیگر از ورزشها علاوه بر استراحت مناسب به شما یاری می نماید تا سندرم روده تحریک پذیر شما تا حد امکان کنترل گردد.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: همگردی
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5116

به "گیاهی معطر و شگفت انگیز برای مبارزه با سندروم روده تحریک پذیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیاهی معطر و شگفت انگیز برای مبارزه با سندروم روده تحریک پذیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید