کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل خواهان تحقیقات درباره مرگ معترضان در کلمبیا شد

به گزارش پرسینا بلاگ، به دنبال درگیری های خشونت آمیز میان معترضان و نیروهای ارتش در کلمبیا، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل خواهان تحقیقات درباره مرگ معترضان ضد دولتی در شهر کالی، مرکز استان بایه دل کائوکا شد.

کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل خواهان تحقیقات درباره مرگ معترضان در کلمبیا شد

به نقل از پایگاه خبری آکسیوس، کلمبیا به تازگی وارد دومین ماه از اعترضات ضد دولتی پیاپی شد که به خاطر اصلاحات مالیاتی پیشنهاد شده شروع شد اما کمی بعد به یک جنبش اجتماعی متمرکز بر فقر و نابرابری در این کشور تبدیل شد.

کالی، سومین شهر عظیم کلمبیا، مرکز این اعتراضات بوده و ایوان دوکو، رئیس جمهور این کشور روز شنبه نیروهای ارتش را برای سرکوب ناآرامی ها در این شهر مستقر کرد.

در بیانیه منتشر شده از سوی دفتر میچل باچله، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل آمده است، از روز آدینه 14 تن در شهر کالی کشته و 98 تن دیگر زخمی شدند و 54 مورد از این جراحت ها نتیجه استفاده از سلاح های گرم بوده است.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای گفت: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در جریان ملاقات روز آدینه اش با مارتا لوسیا رامیرز، معاون رئیس جمهور و وزیر امور خارجه کلمبیا نگرانی خود را در این خصوص ابراز نموده، به خانواده قربانیان در اعتراضات اخیر در کلمبیا تسلیت گفت و بار دیگر بر حق بی چون و چرای شهروندان برای برگزاری اعتراضات صلح آمیز تاکید نمود.

باچله در این بیانیه گفت: با توجه به پیشرفتی که برای حل این ناآرامی اجتماعی که یک ماه پیش شروع شد، به وسیله گفت وگو حاصل شده، این رویدادها بسیار نگران کننده هستند.

وی اضافه کرد: لازم است که تمامی افرادی که در این کشتارها و مجروحیت ها دست داشتند از جمله مقامات دولتی، مورد تحقیقات سریع، موثر، مستقل، بی طرف و شفاف قرار گیرند و آنهایی که مسئول شناخته می شوند به سزای عملشان برسند.

باچله همچنین خواهان دادرسی عادلانه برای افرادی شد که در جریان این درگیری ها بازداشت شده اند؛ افرادی که سازمان ملل معتقد است تعدادشان به دست کم 30 تن می رسد.

اما همه شهروندان کلمبیا با این معترضان موافق نیستند. روز یکشنبه هزاران تن از مردم به خیابان های بوگوتا آمدند تا حمایت خود را از نیروهای امنیتی نشان دهند و خواهان انتها اعتراضات ضد دولتی شوند.، ایسنا

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7298

به "کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل خواهان تحقیقات درباره مرگ معترضان در کلمبیا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل خواهان تحقیقات درباره مرگ معترضان در کلمبیا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید