کلیسای درختی یا کتدراله وِجیتاله؛ جاذبه عجیب ایتالیا

به گزارش پرسینا بلاگ، کلیسای درختی یا کتدراله وِجیتاله ساخته طراح ایتالیایی جولیانو مائوری بی شک تحت تأثیرگذارترین اثر معماری طبیعی بر روی زمین است. این کلیسای درختی بر روی دامنه کوه آرِنا در حومه بِرگامو در شمال ایتالیا قرار گرفته است و ساختار آن مانند قفسی از تیرک های چوبی است که طوری قرار گرفته اند تا ستون های داخلی یک کلیسا را بسازند.

کلیسای درختی یا کتدراله وِجیتاله؛ جاذبه عجیب ایتالیا

کلیسای درختی بر روی دامنه کوه آرِنا در حومه بِرگامو در شمال ایتالیا قرار گرفته است

داخل این قفس، هشتاد نهال ممرز کاشته شده است. به گفته این هنرمند معمار، در مدت 15 سال سازه های حمایت کننده این نهال ها کم کم پوسیده و از بین خواهند رفت و ممرزها رشد نموده و یک کلیسای جامع کاملا طبیعی را به وجود می آورند. مائوری در اواخر سال 2001 این کلیسا را پایه گذاری کرد اما خود در سال 2009 درگذشت؛ ساخت این کلیسا در سال 2010 به خاتمه رسید و حالا این کلیسا، بنای یادبود زنده ای برای قدردانی از کار او به شمار می رود.

این کلیسای جامع درختی، شامل 42 ستون است که یک باسیلیکا را با 5 راهرو تشکیل می دهند. در این پروژه، از 1800 تنه درخت کاج و 600 شاخه درخت شاه بلوط استفاده شده که به هم توسط 6000 متر شاخه فندق، به روش های سنتی و محلی بافت و تنیدن بسته شده اند. با رشد درختان ممرز، آن ها سقفی طبیعی را تشکیل خواهند داد. این کلیسای جامع 650 متر مربع زیربنا دارد و ساخت آن ماه ها طول کشیده است. کلیسای جامع درختی حدود 28 متر طول و 24 متر عرض دارد و بلندی آن بین 5 تا 21 متر متفاوت است.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: گردشبان
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6965

به "کلیسای درختی یا کتدراله وِجیتاله؛ جاذبه عجیب ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلیسای درختی یا کتدراله وِجیتاله؛ جاذبه عجیب ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید