کرونا جان کارگردان روسی برنده اسکار را گرفت

به گزارش پرسینا بلاگ، ولادیمیر منشوف کارگردان و بازیگر روسی روز دوشنبه 5 جولای در 81 سالگی براثر کرونا درگذشت.

کرونا جان کارگردان روسی برنده اسکار را گرفت

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران به نقل از گلوبال تایمز، ولادیمیر منشوف، کارگردان برنده اسکار ، در 81 سالگی به دلیل بیماری کووید 19 درگذشت.

شرکت فیلمسازی مسکو، مسفیلم، در اطلاعیه ای گفت که این کارگردان فیلم برنده اسکار روس روز دوشنبه در سن 81 سالگی پس از آزمایش مثبت ویروس کرونا درگذشت.

ولادیمیر خوتیننکو، کارگردان سینما به خبرگزاری فرانسه گفت: ما می دانستیم که او از کووید 19 رنج می برد، اما به شکلی ملایم ولی الان خبر درگذشت او کاملاً وحشتناک و غیرمنتظره است.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفت رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین عمیقاً تسلیت می گوید. در بخشی از پیام پوتین آمده است: از شنیدن خبر درگذشت ولادیمیر منشوف که یک کارگردان برجسته، یک بازیگر فوق العاده و فردی خوش فکر و استعدادی شگفت آور بود، اندوهگین شدم، این فقدان یک خسارت بزرگ برای کشور و همه ما است.

وی به نام بازیگر و سپس کارگردان کار کرد و برای فیلم مسکو به اشک باور ندارد که در سال 1981 برنده اسکار بهترین فیلم خارجی شد به معروفیت جهانی دست یافت. او اولین فیلمش را در سال 1976 با نام شوخی مناسب ساخت که با استقبال زیادی روبرو شد.

منشوف به دلیل کمدی عشق و کبوترها، که در سال 1984 اکران شد و هنوز هم یکی از پربیننده ترین فیلم های تلویزیون روسیه است ، در روسیه محبوب شد.

پریها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

آریا بلاگ: آریا بلاگ، آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7567

به "کرونا جان کارگردان روسی برنده اسکار را گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا جان کارگردان روسی برنده اسکار را گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید