چرا بورس مثبت نمی شود؟ ، بررسی رفتار حقوقی ها در بورس

به گزارش پرسینا بلاگ، محمد خبری زاد، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه امروز قرار است حدود 10 هزار میلیارد تومان از سمت صندوق ها به بازار سرمایه تزریق شود گفت: اگر این رقم درست باشد به نظر می رسد یک بار دیگر صف های فروش بازار سهام جمع می شوند.

چرا بورس مثبت نمی شود؟ ، بررسی رفتار حقوقی ها در بورس

وی افزود: مهم ترین مشکل بازار این است که چند سهم بزرگ مانند شستا و اخابر صف های فروش طویلی دارند و این صف ها روی ارزش معاملات تاثیر می گذارند.

وی در رابطه با خروج پول از بازار سرمایه افزود: امروز با پیش گشایش بازار حجم معاملات چهار هزار میلیارد تومان بود که حدود نصف این رقم سرمایه از بازار از سمت حقوقی ها خارج شد و این یعنی سهامداران ترس از ریزش بورس دارند.

وی در رابطه با اینکه این فرایند تا کی ادامه دارد؟ افزود: باید فرایند معاملات را تا آخر وقت دید اگر حجم معاملات به 15 تا 20 هزار میلیارد تومان برسد می توان به روزهای آینده بازار سهام امیدوار بود اما اگر حجم معاملات به این رقم نرسد کار بازار سهام قطعا سخت خواهد بود.

همچنین وی در پایان گفت: حقوقی ها از اوایل امسال حدود 100 هزار میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که حدود 40 تا 50 درصد از این مبلغ توسط دولت خارج شده و مابقی آن توسط حقوقی ها و صندوق ها خارج شده است. حقوقی ها برای حمایت از بازار سهام باید یک بخشی از آن منابعی را که از بازار خارج کرده اند را جبران کنند و اگر این کار را نکنند احتمالا بازار تا سال های سال کمر راست نخواهد کرد پس دولت باید بازار را حمایت کند.

اخبار مرتبط با پیش بینی بورس را هر روز ساعت 17 در صفحه پیش بینی بورس بخوانید.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5148

به "چرا بورس مثبت نمی شود؟ ، بررسی رفتار حقوقی ها در بورس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا بورس مثبت نمی شود؟ ، بررسی رفتار حقوقی ها در بورس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید