واکنش کمیته انضباطی فوتبال به شائبه رای سایپا و اعتراض استقلال

به گزارش پرسینا بلاگ، به گزارش خبرنگاران، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال شب گذشته سرانجام رای بازی جنجالی پیکان با سایپا در لیگ برتر را گفت. در آن مسابقه، تیم پیکان سایپا را شکست داد اما در دقایق پایانی یک تعویض بیشتر انجام داد. کمیته انضباطی این مسابقه را بعد از شکایت باشگاه سایپا، سه بر صفر به سود این تیم گفت.

واکنش کمیته انضباطی فوتبال به شائبه رای سایپا و اعتراض استقلال

اعلام این رای علاوه بر اعتراض پیکان، اعتراض باشگاه ذوب آهن را هم در پی داشت. مدیرعامل ذوب آهن که تیمش به واسطه این نتیجه در جدول سقوط کرد و جای سایپا را گرفت، حتی از پیگیری این موضوع در دادگاه عالی ورزش در صورت لزوم خبر داد.

حسین عبداللهی عضو کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در مصاحبه با خبرنگاران، درباره صدور این رای و اعتراض پیکان و ذوب آهن گفت: حق هر باشگاهی است که بخواهد به کمیته استیناف یا حتی دادگاه CAS شکایت کند. این راه برای تمام باشگاه ها و افراد باز است. در کمیته استیناف پنج قاضی باتجربه حضور دارند و به اعتراضات رسیدگی می کنند.

عبداللهی اعلام نمود: ما به شکایت باشگاه ها به استیناف یا دادگاه عالی ورزش حساسیت نداریم. تمام جوانب در صدور رای دیده شده است. شاید باورکردنی نباشد اما روز گذشته نزدیک به پنج ساعت برای صدور این رای با دیگر اعضای کمیته انضباطی جلسه داشتیم. موافقان و مخالفان ادله خود را ارائه کردند و در نهایت رای صادر شد.

وی در خصوص دلیل مخالفت رضا جاودانی عضو کمیته انضباطی با اعلام رای 3 بر صفر به سود سایپا شرح داد: به صورت خلاصه می گویم؛ آقای جاودانی قائل به تخلف تیم پیکان و برخورد با این باشگاه به خاطر اشتباهش است ولی مخالف نتیجه 3 بر صفر بود. این موضوع به صراحت در ماده 22 آیین نامه انضباطی آمده است. البته آیین نامه سال 1397 مسکوت بود ولی آیین نامه سال 90 و 92 صراحت داشت که یکی از بندهای بازیکن غیر مجاز در زمین، همین مورد است.

عضو کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اضافه نمود: در ماده 119 آیین نامه آمده است که اگر چیزی پیش بینی نشده بود، به آیین نامه انضباطی فیفا مراجعه شود. در یک مورد هم کمیته انضباطی می تواند به هیات رئیسه فدراسیون مراجعه کند؛ جایی که حتی در آیین نامه فیفا هم چیزی گفته نشده باشد.

به گزارش خبرنگاران، بعد از اعلام رای بازی سایپا-پیکان، باشگاه استقلال هم با صدور اطلاعیه ای به این رای اعتراض کرد و نوشت: پیش از این تیم استقلال در بازی با پیکان تجربه ای مشابه داشت و تیم پیکان تعویض های خود را در 4 نوبت انجام داد که خلاف قانون بود و همین امر علاوه بر اینکه غیر قانونی بود، در ایجاد وقفه در بازی هم موثر بود. باشگاه استقلال صبح روز سه شنبه با ارائه اسناد خود به فدراسیون فوتبال، حقوق حقه خود را مجدداً در خصوص آن بازی پیگیری می کند.

عبداللهی در واکنش به اعتراض باشگاه استقلال هم گفت: چرا استقلال همان موقع اعتراض نکرد؟ قاعدتاً برای اعتراض فرصت 24 ساعته معین شده است و استقلال در این مهلت معین شده شکایتی نکرده است.

عضو کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره شائبه نفوذ مهرداد سراجی عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال بر این رای با توجه به مدیریتش در باشگاه سایپا تاکید کرد: اگر کسی این ادله را دارد می تواند در شکایتش به کمیته استیناف آن را ذکر کند. ما رو دربایستی نداریم. خیلی از آرای انضباطی در کمیته استیناف شکسته است. اعمال نفوذ در رای انضباطی بی مورد است. همه کسانی که در کمیته انضباطی هستند، قضات بزرگی هستند و پرونده های سنگینی را رسیدگی می کنند که شاید یکی از طرف های پرونده آدم با نفوذی باشد و بخواهد در رای ترتیب اثر بدهد ولی این قضات به هیچ عنوان تحت تاثیر این شرایط رای نمی دهند؛ در فوتبال که دیگر جای خود دارد.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7291

به "واکنش کمیته انضباطی فوتبال به شائبه رای سایپا و اعتراض استقلال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش کمیته انضباطی فوتبال به شائبه رای سایپا و اعتراض استقلال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید