واقعا یک دوچرخه سوار حرفه ای تور دو فرانس چقدر کالری می سوزاند؟ اما همچنان کاهش وزن از آشپزخانه شروع می شود!

به گزارش پرسینا بلاگ، تور دو فرانس معتبرترین مسابقه دوچرخه سواری جاده دنیاست، بسیار چالشی و سخت است و به گمانم اگر قرار باشد، یک ورزش رقابتی کالری سوز انتخاب کنیم، بهتر از تور دو فرانس را نتوانیم پیدا کنیم.

واقعا یک دوچرخه سوار حرفه ای تور دو فرانس چقدر کالری می سوزاند؟ اما همچنان کاهش وزن از آشپزخانه شروع می شود!

در یک پست جالب انرژی لازم برای انجام مراحل تور دو فرانس برابر با 210 بیگ مک برآورد شده است. بیگ مک، همان طور که می دانید ساندویچ شاخص مک دونالد است که حدود 540 کیلوکالری انرژی دارد.

ورزشکارانی که همه مراحل تور دو فرانس را به پایان می برند 120 هزار کالری می سوازنند، معادل 6 هزار کالری برای هر مرحله. البته در مراحه سخت کوهستان اندازه مصرف انرژی به 8 هزار کالری هم می رسد!

حالا جالب است بدانید که از آن سو ما چقدر راحت می توانیم کالری به بدن برسانیم. مثلا هر قاشق غذاخوری از باقلا پلوی ساده حدود 40 کیلوکالری انرژی دارد و هر قاشق غذاخوری از خورش فسنجان 45 کیلوکالری انرژی نهفته است.

اگر یک بشقاب فسنجان را فقط 20 قاشق حساب کنیم و سه قاشق از خورش را با 10 قاشق برنج بخورید، حدود 350 کیلوکالری وارد بدن تان کرده اید. تازه باید توجه کنید که بشقاب خیلی ها از 20 قاشق بیشتر است!

کالا با توجه به عادات ایرانی، به نظر می رسد که یک ناهار دلچسب برای ما با مخلفات کمتر از 1000 کیلوکالری انرژی نداشته باشد.

غرض اینکه دریافت انرژی از صبح تا شب بسیار ساده است و سوزاندن روزانه انرژی مازاد، حتی اگر وقت و انگیزه داشته باشیم، کاری ساده ای نیست.

پس کار منطقی تر، تعدیل کالری های دریافتی است. مگر اینکه بخواهید برای اینکه تناسب اندامتان به هم نخورد، اصلا تغییری در کالری دریافتی نداشته باشید و به انداهز ورزشکاران تور دو فرانس فعال باشید!

منبع: یک پزشک
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7561

به "واقعا یک دوچرخه سوار حرفه ای تور دو فرانس چقدر کالری می سوزاند؟ اما همچنان کاهش وزن از آشپزخانه شروع می شود!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واقعا یک دوچرخه سوار حرفه ای تور دو فرانس چقدر کالری می سوزاند؟ اما همچنان کاهش وزن از آشپزخانه شروع می شود!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید