هشدار جدید پلیس فتا در مورد سرقت به صورت اسکیمینگ

به گزارش پرسینا بلاگ، پلیس فتا آذربایجان غربی در استفاده از کارت عابر بانک با توجه به افزایش سرقت به صورت اسکیمینگ هشدار داد.

هشدار جدید پلیس فتا در مورد سرقت به صورت اسکیمینگ

به گزارش خبرنگار از ، سرهنگ نصرتی رئیس پلیس فتا آذربایجان غربی بر لزوم دقت بیشتر شهروندان در استفاده از کارت عابر بانک با توجه به افزایش سرقت به صورت اسکیمینگ گفت: انجام عملیات بانکی و وارد کردن رمز توسط خود فرد می تواند از کلاهبرداری های موجود در این ترفند پیشگیری بعمل آورد.

سرهنگ نصرتی با بیان اینکه اسکیمینگ به معنی انتقال اطلاعات کارت عابر بانک یک شخص بر روی کارتی دیگر است و اسکیمر هم همان سارقی است که این کار را انجام می دهد، افزود: کارت های اعتباری حضور چشمگیری در زندگی شهروندان داشته و اغلب افراد بیشتر خرید های خود را به وسیله کارت های عابر بانک انجام می دهند.

سرهنگ نصرتی بیان داشت: در این ترفند، فرد کلاهبردار به بهانه های مختلف اقدام به دریافت کارت از صاحب کارت نموده و به دور از چشمان وی اول کارت را به روی دستگاه اسکیمر کشیده و پس از کپی برداری از اطلاعات داخل کارت آن را در دستگاه کارت خوان (pos) کشیده و رمز چهار رقمی شما را می پرسد؛ عملاً با گفتن رمز کارت این فرد می تواند کارت دیگری را ساخته و حساب شما را خالی کند.

رئیس پلیس فتا آذربایجان غربی افزود: وارد کردن رمز عبور توسط مشتریان می تواند امنیت کارت های بانکی را تضمین کند، زیرا حتی در صورت وجود اسکیمر، بدون اطلاع از رمز، امکان برداشت از حساب های بانکی، امکان پذیر نیست.

او با اشاره به اینکه بیشتر مسائل در این خصوص ناشی از افشای رمز توسط صاحبان کارت های بانکی می باشد،توضیح داد: در هنگام خرید، عملیات پرداخت باید توسط خود مشتریان اجرا شده و فروشندگان موظفند دستگاه کارت خوان را در اختیار و دید مشتریان قرار دهند.

سرهنگ نصرتی با بیان اینکه در هنگام استفاده از دستگاه خودپرداز، مراقب باشید بر روی دهانه ورودی کارت، دستگاه جانبی یا اسکیمر نصب نباشد، اعلام نمود: دقت نمایید تا صفحه کلید دومی بر روی صفحه کلید اصلی، جانمایی نشده و دوربین های اطراف، تصاویر رمز شما را در حین وارد کردن ضبط نکنند.

ج

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5247

به "هشدار جدید پلیس فتا در مورد سرقت به صورت اسکیمینگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار جدید پلیس فتا در مورد سرقت به صورت اسکیمینگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید