نیروهای ترکیه در شمال سوریه موج بازداشت به راه انداختند

به گزارش پرسینا بلاگ، نیروهای ترکیه با حمله به روستاهایی در شمال استان مرزی الحسکه سوریه اقدام به ربودن و بازداشت شماری از مردم آنجا کردند.

نیروهای ترکیه در شمال سوریه موج بازداشت به راه انداختند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نظامیان ترکیه و گروه های شبه نظامی تحت حمایت آن، موج بازداشت و ربودن غیرنظامیان در ریف راس العین استان الحسکه به راه انداخته اند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد: گروه های تروریستی وابسته به نظامیان اشغالگر ترکیه به خانه های مردم در دو روستای المدان و مبروکه در ریف راس العین هجوم آوردند و ده ها غیرنظامی را ربودند.

بر اساس این گزارش گروه های تروریستی با گروکشی از خانواده های ربوده شدگان برای آزادی آنها باج اقتصادی خواستند.

سانا همچنین گزارش داد: روز گذشته 20 دستگاه خودروی میتسوبیشی وارد روستای مرزی السکریه شد که سرنشینان آن بیش از 300 نفر از مزدوران رژیم ترکیه بودند و در روستاهای مریکیز و جان تمر از توابع ابوراسین مستقر شدند و با تثبیت مواضع خود در آنجا پرچم های گروهک تروریستی جیش الاسلام را به اهتزار درآوردند.

سانا آورده است: جنایات نظامیان اشغالگر ترکیه و مزدوران آنها در چارچوب اقدامات تروریستی و هدفمند آنها برای اعمال فشار بر شهروندان سوری و وادار کردن آنها به ترک خانه های آنها به منظور تغییر بافت جغرافیایی این منطقه و اسکان تروریست های مورد حمایت ترکیه در آنجاست.

صدها تروریست در چند هفته اخیر به همراه خانواده هایشان به شهر راس العین منتقل شده و در خانه های بومی های آنجا که از بیم حملات ترکیه آواره شدند، اسکان یافتند.

ترکیه در طول بحران سوریه همیشه از گروه های مسلح مخالف دولت سوریه حمایت نموده است. ارتش ترکیه از 9 اکتبر (17 مهر) هم عملیات نظامی خود را در شمال سوریه و با هدف تسلط بر مناطق تحت نفوذ شبه نظامیان کرد سوریه شروع کرد.

این عملیات بعدا با توافق میان ترکیه و روسیه متوقف شد، اما حضور نیروهای ترکیه ای در بخش هایی از شمال سوریه در قالب گشت های مشترک با روسیه همچنان ادامه دارد. گروه های حامی حقوق بشر با استناد به گزارش های میدانی و تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی، نیروهای ارتش ترکیه و به خصوص هم پیمان های آنکارا در گروهک تروریستی ارتش آزاد را به نقض حقوق بشر و کشتن و شکنجه غیرنظامیان متهم نموده اند.

ص

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2778

به "نیروهای ترکیه در شمال سوریه موج بازداشت به راه انداختند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیروهای ترکیه در شمال سوریه موج بازداشت به راه انداختند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید