نماینده عراقی: الکاظمی نمی تواند از سهم خواهی سیاسی رهایی یابد

به گزارش پرسینا بلاگ، رئیس یکی از احزاب سیاسی عراق توضیح داد که مصطفی الکاظمی نمی تواند از سهم خواهی حزبی در ترکیب کابینه خود رهایی یابد.

نماینده عراقی: الکاظمی نمی تواند از سهم خواهی سیاسی رهایی یابد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ارشد الصالحی رئیس حزب الجبهه الترکمانیه از پافشاری احزاب سیاسی بر دستیابی به سهم انتخاباتی خود در دولت مصطفی الکاظمی مامور جدید تشکیل کابینه عراق اطلاع داد.

وی در گفت وگو با پایگاه خبری المعلومه توضیح داد: مشارکت گروه های سیاسی مختلف طی فرایند انتخاب به عنوان مامور تشکیل کابینه، یک موافقیت اولیه برای او به همراه داشت و نهایی نیست.

الصالحی شرح داد: آنچه گروه های سیاسی در رسانه ها مبنی بر عدم تحمیل نامزد خود برای تصدی پست وزارتی بیان می نمایند، صرفا اظهاراتی رسانه ای است و آنها مطلقا از خواست و سهم خود کوتاه نمی آیند.

وی اضافه کرد: الکاظمی در تشکیل دولتی بدون سهم خواهی ها و سهم بندی های حزبی، پیروز نخواهد شد. احزاب از وی می خواهند که افرادی قابل قبول و توانمند در ایجاد بهبود در بخش خدمات، امنیت و سیاست در کشور، برای کابینه خود انتخاب کند.

برهم صالح رئیس جمهور عراق بعد از به بن بست رسیدن فرآیند تشکیل کابینه توسط عدنان الزرفی و مخالفت احزاب سیاسی از جمله احزاب شیعی، دیروز پنجشنبه مصطفی الکاظمی را برای این مأموریت معرفی کرد و شمار زیادی از شخصیت های عراقی در جلسه معرفی او برای تشکیل کابینه حضور داشتند.

م

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4061

به "نماینده عراقی: الکاظمی نمی تواند از سهم خواهی سیاسی رهایی یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده عراقی: الکاظمی نمی تواند از سهم خواهی سیاسی رهایی یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید