نمایش خشونت بیشتر در لبنان، زن و شوهر زنده در آتش سوختند

به گزارش پرسینا بلاگ، خبرگزاری ملی لبنان از وقوع درگیری های مجدد بین حامیان سعد حریری و دو گروه شیعه جنبش امل و حزب الله لبنان اطلاع داد که به حد تیراندازی هایی در بیروت رسید. حزب الله لبنان نیز جنایت وحشتناک در اتوبان الجیه را محکوم کرد.

نمایش خشونت بیشتر در لبنان، زن و شوهر زنده در آتش سوختند

به نقل از شبکه المنار، حزب الله لبنان در بیانیه ای جنایت وحشتناک در اتوبان الجیه در صبح روز دوشنبه را که به مرگ دو شهروند مرد و زن در داخل خودرویشان منجر شد، محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: آن دو در خودرویشان سوزانده شدند. این دو به نام های حسین شلهوب و سناء الجندی در خودروی خود سوار بودند که این جنایت وحشتناک از سوی مزدورانی که مسیرها را بند آورده بودند، صورت گرفت، این بدترین جنایت و سخیف ترین اقدام تروریستی در حق شهروندان بی گناه لبنانی است که قصد عبور از مسیرها برای برطرف حاجت شان را داشتند.

طبق بیانیه این حزب ، این جنایت گناهکارانه در حق دو هم وطن عزیز به منزله هدف دریافت تمام لبنانی هاست که صلح داخلی و ثبات اجتماعی را تهدید می نماید ما از همه می خواهیم مسؤولیت پذیر باشند و عوامل این جنایت تروریستی را شناسایی و به سزای عمل شان برسانند.

حزب الله لبنان به دختر این زن و شوهر لبنان و ساکنان جنوب تسلیت گفت.

همچنین خبرگزاری لبنان گزارش داد، درگیری ها برای دومین شب متوالی در لبنان رخ داد که هشداری است نسبت به اینکه تظاهرات لبنان که تاکنون ماهیت مسالمت آمیز داشته وارد مرحله ای خونبار می گردد که ممکن است خشونت ها را به بحران سیاسی این کشور گره بزند.

یک فایل ضبط شده که شبکه ال. بی.سی.آی لبنان منتشر کرد، تصاویری از تیراندازی شدید در اطراف پل الکولا در بیروت را نشان داد که منبع این تیراندازی و نیز آمار زخمی ها تعیین نیست.

رسانه های لبنانی گزارش دادند، حامیان حزب الله لبنان و جنبش امل در کوشش برای باز کردن راه ها که معترضان آنها را بسته بودند سعی کردند چادرهای معترضان حامی سعد حریری، نخست وزیر مستعفی را جمع نمایند که نیروهای امنیتی مجبور به مداخله و شلیک تیر هوایی و نیز باز کردن اجباری مسیرها شدند.

حزب الله لبنان و جنبش امل از نقشی تاثیرگذار در دولت ائتلافی به رهبری حریری برخوردارند؛ دولتی که 29 اکتبر در پی اعتراضات استعفا کرد.

جریان المستقبل وابسته به سعد حریر از حامیانش خواست در هیچ خیزش اعتراضی مشارکت ننمایند و از هرگونه تجمع عظیم دوری نمایند تا کشور را دچار آشوب ننمایند.

از طرفی به محل تحصن در میدان شهر الصور در جنوب لبنان حمله شد. خبرنگار الجزیره گزارش داد، گروهی از معترضان به میدان العلم در شهر صور حمله نموده و چادرهای برپا شده را خراب کردند، نیروهای ارتش نیز برای کنترل اوضاع مداخله کردند.،ایسنا

بیشتر بخوانید،لبنان در جستجوی نخست وزیر

15:12 ::

1398،9،3

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2512

به "نمایش خشونت بیشتر در لبنان، زن و شوهر زنده در آتش سوختند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایش خشونت بیشتر در لبنان، زن و شوهر زنده در آتش سوختند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید