نظام نامه آموزش فنی، حرفه ای و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد

به گزارش پرسینا بلاگ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور بخشنامه ای، نظام نامه نظام آموزش فنی، حرفه ای و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی را ابلاغ کرد.

نظام نامه آموزش فنی، حرفه ای و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور بخشنامه ای، نظام نامه نظام آموزش فنی، حرفه ای و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی را به رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان ها ابلاغ کرد.

طهرانچی در این بخشنامه تأکید نموده است: ایفای نقش جدی دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه تربیت دانشجوی ماهر و کارآفرین مبتنی بر فصل ششم سند دانشگاه اسلامی و بسترسازی برای تحقق بند های اول و دوم سیاست های کلی اشتغال، بند اول سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و دستیابی به اهداف معین شده در سند دانشگاه اسلامی، مستلزم طراحی و استقرار یک نظام جامع و یکپارچه آموزش فنی، حرفه ای و مهارتی در این دانشگاه است.

براساس این بخشنامه؛ بند های اول و دوم سیاست های کلی اشتغال مبنی بر ترویج و تقویت فرهنگ کار و فراوری و کارآفرینی با بهره گیری از نظام آموزشی کشور و آموزش نیروی انسانی متخصص، ماهر و کارآمد متناسب با احتیاج های بازار کار فعلی و آینده و ارتقای توان کارآفرینی با مسئولیت نظام آموزشی کشور و توأم کردن آموزش و مهارت و جلب همکاری بنگاه های مالی است.

همچنین بند اول سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی بر تأمین شرایط و فعال سازی کلیه امکانات و سرمایه های انسانی و علمی کشور به منظور توسعه کارآفرینی و دستیابی به اهداف معین شده در سند دانشگاه اسلامی مبنی بر تربیت متخصصان متخلق، ماهر و کارآفرین دلالت دارد.

در این بخشنامه تأکید شده است: در جهت ایجاد هماهنگی، همسویی و هم افزایی در سیاست ها، راهبرد ها و برنامه های کلان مرتبط با آموزش های فنی، حرفه ای و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در چارچوب قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی و حرفه ای و مهارتی نظام نامه نظام آموزش فنی، حرفه ای و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ می گردد.

نظام نامه نظام آموزش فنی، حرفه ای و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی که به تفصیل در اختیار واحد های دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته است، شامل مواردی از جمله روینمودها، ویژگی ها و مزیت ها، مأموریت، قلمرو، وظایف، زیرنظام ها، ساختار نهادی و ارکان، مقاطع، سطوح، مدارک و گواهینامه ها و... است.

براساس این نظام نامه، آموزش های فنی، حرفه ای و مهارتی در سطح دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس رویکرد های چهارگانه تدوین استاندارد های آموزشی مبتنی بر شایستگی های حرفه ای، برنامه ریزی گسترش انواع آموزش های فنی و حرفه ای و مهارتی بر اساس تقاضای بازار کار، توسعه رشته ها در قالب خوشه های حرفه ای، متناسب با آمایش ملی و استانی و گنجاندن پرورش روحیه کارآفرینی در تمامی شئون برنامه های آموزش برنامه ریزی و اجرا خواهد شد.

همچنین دانشگاه آزاد اسلامی وظیفه دارد با سرمایه گذاری و برنامه ریزی مناسب، امکانات اجرای نظام آموزش فنی، حرفه ای و مهارتی شامل آموزش های رسمی و غیررسمی برخوردار از کیفیت و متناسب با احتیاج حال و آینده بازار کار استانی، ملی و بین المللی با تأکید بر کشور های منطقه را در تمامی سطوح شایستگی عالی بر اساس مأموریت ها و راهبرد های سند دانشگاه اسلامی و قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی و حرفه ای و مهارتی فراهم کند.

در این نظام نامه آمده است: نظام آموزش های فنی، حرفه ای و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی شامل انواع آموزش های رسمی و غیررسمی فنی، حرفه ای و مهارتی به شیوه های حضوری، نیمه حضوری و مجازی در سطوح استانی، ملی، منطقه ای و بین المللی می گردد.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6547

به "نظام نامه آموزش فنی، حرفه ای و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظام نامه آموزش فنی، حرفه ای و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید