مکانیک حرفه ای با دزدی کامپیوتر خودروها در 5 ماه 300 میلیون به جیب زد

به گزارش پرسینا بلاگ، مرد مکانیک که بعد از شیوع کرونا کار و کاسبی اش کساد شده بود برای درآمد بیشتر اقدام به سرقت کامپیوتر خودروهای داخلی می کرد.

مکانیک حرفه ای با دزدی کامپیوتر خودروها در 5 ماه 300 میلیون به جیب زد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایران، این مرد 30 ساله که به اتهام سرقت 500 دستگاه کامپیوتر خودرو دستگیر شده است انگیزه خود را از این سرقت ها جمع کردن پول برای خرید خانه مطرح نمود.

وی گفت: قبلاً 4 بار به اتهام سرقت دستگیر شده بودم. من از کودکی در مکانیکی کار می کردم و با همه قطعات خودرو آشنایی کامل داشتم وقتی بزرگ تر شدم برای خودم مغازه ای اجاره و کار مکانیکی می کردم تا این که مدتی قبل ازدواج کردم بعد هم که کرونا آمد و کار و کاسبی و دخل و خرجم جور درنمی آمد. از طرفی دنبال این بودم که خانه ای بخرم و زندگی خوبی داشته باشم این شد که به فکر سرقت افتادم.

اوایل امسال تصمیم گرفتم کارگری استخدام کنم تا او مغازه را بچرخاند و خودم به سارقی بروم. هر روز هشت صبح به بهانه مغازه رفتن از خانه خارج می شدم و تا شب در خیابان ها با موتورسیکلتم پرسه می زدم. خودروهایی را که در مناطق خلوت شهر پارک شده بود انتخاب می کردم و از آنجا که در شناسایی کامپیوترهای خودروهای داخلی و برق خودرو حرفه ای بودم بلافاصله در کاپوت را باز و کامپیوتر خودرو را سرقت می کردم. روزانه 4 تا 7 خودرو را شکار می کردم و درآمد خوبی داشتم.

متهم گفت: کامپیوترهای سرقتی را پس از تنظیم دوباره از طریق اتوبوس های بین شهری برای مالخرانی که با آن ها در یک کانال تلگرام آشنا شده بودم در استان های دیگر می فرستادم. از 500 هزار تا 3 میلیون تومان کامپیوترها را می فروختم و در عرض 5 ماه 300 میلیون تومان به جیب زدم در حالی که درآمدم از مغازه در این مدت 40 میلیون تومان هم نبود.

سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی پایتخت، با بیان این که متهم به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه 34 تهران بازداشت شده است، گفت: ارزش تقریبی سرقت ها بالغ بر 500 میلیون تومان برآورد شده و به دنبال اظهارات سارق یکی از خریداران اموال مسروقه در محدوده مرکزی شهر تهران دستگیر شد و به جرم خود اعتراف کرد.

وی افزود: متهمان نیز با صدور قرار قانونی برای انجام تحقیقات تکمیلی و دستگیری سایر متهمان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره بیستم پلیس آگاهی تهران بزرگ هستند.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5105

به "مکانیک حرفه ای با دزدی کامپیوتر خودروها در 5 ماه 300 میلیون به جیب زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکانیک حرفه ای با دزدی کامپیوتر خودروها در 5 ماه 300 میلیون به جیب زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید