منصوریان شایسته حضور در لیست داوران بین المللی بود

به گزارش پرسینا بلاگ، خبرنگاران/خراسان رضوی داور بازنشسته خراسانی گفت: برای داشتن داوری همچون علیرضا فغانی به 8 تا 10 سال زمان احتیاج است، زیرا حمایت خوبی از داوران نمی گردد.

منصوریان شایسته حضور در لیست داوران بین المللی بود

محسن قهرمانی در گفت وگو با خبرنگاران، در مورد خبر منتشر شده مبنی بر خارج شدن علیرضا فغانی از لیست داوران بین المللی، اظهار کرد: متاسفانه با این اتفاق کل تیم داوری ایران متشکل از داور و یاری داوران از لیست داوران بین المللی خارج خواهند شد. گرچه ممکن است قضاوت بازی های آسیایی به آن ها داده گردد، اما یکی از بهترین داوران ایران را از دست دادیم. با این اوضاع، شانس حضور داوری ایران در بازی های قاره ای و بین قاره ای کم شد.

وی در مورد اضافه شدن منصوریان، داور خراسانی به لیست داوران بین المللی اعلام کرد: مرتضی منصوریان کاندیدای ورود به لیست داوران بین المللی بود و در کلاس ها و تست های لازم، شرکت کرد و مسئله ای از این بابت نداشت. در پشت پرده معرفی لیست های بین المللی علاوه بر شایستگی های فنی داور، بعضی روابط هم وجود دارد. رئیس و دبیر هیئت فوتبال خراسان رضوی پیگیری زیادی برای ورود منصوریان به لیست داوران بین المللی انجام دادند، اما این امر محقق نشد.

داور بازنشسته خراسانی ادامه داد: باید به یک سال آینده امیدوار باشیم و ببینیم در لیست داوران بین المللی تغییر و تحول داریم یا نه. منصوریان شانس زیادی برای ورود به این لیست داشت و شاید با کمی حمایت از او این امر محقق می شد.

قهرمانی اضافه نمود: با مرتضی منصوریان صحبت کردم، به او دلداری دادم و گفتم که آرامش روحی و روانی خود را به هم نزند و خود را برای سال آینده آماده کند. منصوریان داور مستعدی است و شایسته موفقیت های بیشتر است. امیدواریم در آینده شاهد حضور داوران خراسان رضوی در لیست بین المللی باشیم.

وی با اشاره به سطح بالای علیرضا فغانی بیان نمود: علیرضا فغانی پس از حداقل 12 سال به صندلی فعلی رسید. یک داور جوان برای رسیدن به چنین سطحی، به 8 تا 10 سال زمان احتیاج دارد. البته اگر از داور مستعد حمایت گردد، این فرایند کوتاه تر می گردد.

قهرمانی با انتقاد از فشار روی جامعه داوری در لیگ برتر اضافه نمود: پس از برگزاری بازی های هفته اول لیگ برتر، حمله به داوری ها آغاز شد. مگر یک بازیکن در طول بازی اشتباه نمی نماید؟ نباید از هفته اول توقع داشته باشیم که مراجع قضایی درگیر فوتبال و داوری شوند. همانطور که یک بازیکن در طول بازی اشتباه می نماید، داور هم ممکن است دچار خطا و اشتباه گردد.

قهرمانی گفت: مهم این است که در کنار هم اشتباهات یکدیگر را بپوشانیم و برای شرایط و روزهای بهتر به هم یاری کنیم. تا زمانی که تعامل و درک درستی از پیشرفت نداشته باشیم،اتفاق خوبی در جامعه داوری کشور نخواهد افتاد.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5781

به "منصوریان شایسته حضور در لیست داوران بین المللی بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منصوریان شایسته حضور در لیست داوران بین المللی بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید