مروری بر پرونده بزرگ قاچاق لاستیک از گمرک شهید رجایی

به گزارش پرسینا بلاگ، در حالی که نزدیک به سه سال از کشف پرونده بزرگ قاچاق لاستیک از گمرک شهید رجایی می گذرد، ضروری است جزییات برخورد های اجرا شده با قاچاقیان اعلام گردد.

مروری بر پرونده بزرگ قاچاق لاستیک از گمرک شهید رجایی

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، در بحبوحه سال 95 و همزمان با اوج گیری کشفیات کلان قاچاق کالا، فرمانده انتظامی استان هرمزگان از کشف بزرگ قاچاق لاستیک در گمرک شهید رجایی بندر عباس اطلاع داد.

بر این اساس یک شرکتِ تا حدودی مطرح در حوزه فراوری و واردات لاستیک اقدام به اظهار کائوچو و در نهایت واردات لاستیک و تایر سواری نموده بود. آنالیز ها نشان می داد شرکت مذکور اقدام به قاچاق نزدیک به 70 کانتینر لاستیک نموده بود که جزییات ابتدایی آن در رسانه ها منتشر شد.

لازم به ذکر است، کل این محموله 67 دستگاه کانتینر به ارزش 100 میلیارد ریال بوده که 31 دستگاه آن پیشتر وارد کشور شده بود. این قاچاقچیان با دستکاری و جعل اسناد گمرکی قصد داشتند این محموله را به عنوان کائوچو با تعرفه پنج درصد به جای لاستیک با تعرفه 20 تا 30 درصد وارد نمایند.

فرمانده وقت انتظامی هرمزگان در این خصوص گفته بود: با همکاری مرجع قضایی پنج نفر از متهمان شناسایی و یک نفر از آنان که جاعل اصلی بود، دستگیر شد.

سردار ملکی همچنین با تشکر از مسئولان وقت گمرک شهید رجایی گفته بود: با رویکرد جدید گمرک هرمزگان و تعامل خوب با نیروی انتظامی، قاچاق کالا از مبادی قانونی کاهش یافته است.

در حالی که نزدیک به سه سال از کشف پرونده بزرگ قاچاق لاستیک از گمرک شهید رجایی می گذرد، ضروری است جزییات برخورد های انجام شده با قاچاقیان اعلام گردد.

در ادامه و در جدول زیر نحوه اظهار کالای این شرکت که تایر سواری در کنار کائوچو اظهار شده بود قابل مشاهده است.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2417

به "مروری بر پرونده بزرگ قاچاق لاستیک از گمرک شهید رجایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مروری بر پرونده بزرگ قاچاق لاستیک از گمرک شهید رجایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید