لیلا بوشهری: ایفای نقش منفی سخت تر است

به گزارش پرسینا بلاگ، برنا/ در پاسخ به این سوال که امروزه کمتر کاراکتری پیدا می شود که بتوان او را کاملا منفی دانست و این کاراکتر ها اکثرا به سمت خاکستری شدن رفته اند آیا این خاکستری بودن دلیل بر پیچیده بودن کاراکتر ها است یا اینکه مخاطب امروزی شخصیت کاملا منفی را نمی پذیرد به خبرنگار ما گفت: خوب و بد مطلق در جهان وجود ندارد و همه چیز نسبی است یعنی اینکه ممکن است در درون یک انسان کاملا منفی فرشته ای وجود داشته باشد و همین طور برعکس درون یک فرد مثبت شیطانی نهفته باشد.

لیلا بوشهری: ایفای نقش منفی سخت تر است

در هر صورت انسان ها تحت شرایط ریکشن و عکس العمل نشان می دهند حالا این مسئله شامل کاراکتر های فیلم و سریال نیز می گردد که بر گرفته از واقعیت است و ما استناد به درون جامعه می کنیم. به طور کل تمام آدم های دنیا و کره زمین خاکستری هستند و همان طور که گفتم هیچ کس صد درصد مثبت و منفی نیست به جز پیامبران الهی که خوب مطلق بودند.

او در ادامه بیان نمود: لازم است بگویم که افراد با خلق و خوی خاکستری در شرایطی که عمل ناپسند انجام می دهند و منفی می شوند بیشتر به سوی بدی روی می آورند چرا که آدرنالین منفی بودن در آن فرد ترشح شده و همان گونه نیز بر عکس.

بوشهری افزود: از اول زندگی هیچ فردی نه یک انسان مثبت و خوب به دنیا آمده و نه با یک شخصیت منفی و پلید پا به دنیا گذاشته است شاید اگر تغییری در افراد به وجود می آید تحت تاثیر جامعه، خانواده، اطرافیان، دوستان، همکاران، جو انرژی کره زمین باشد و چنین چیزی باعث گردد که فرد دست به کار هایی بزند که اصلا در مخیله اش نمی گنجد.

این بازیگر در این خصوص که آیا در سینما و تلویزیون افرادی هستند که با ایفای نقش منفی ماندگار شده باشند شرح داد: خود من چندین سال پیش نقش اشرف پهلوی را بازی کرده بودم که بر اثر مسائلی که به این مجموعه وارد شد آن طور که باید دیده نشد، اما این نقش به شدت خاص و ماندگار بود به این خاطر که این یک شخصیت عجیب بود و مردم با او اخت شده بودند.

او افزود: نقش های منفی بعد هایی در خود دارند که دلشان نمی خواهد مردم آن ها را ببینند و آن ها را مخفی می کنند و زمانی که نویسنده شخصیت منفی را نگارش می کنند بعد های منفی رو است و همین برای مردم تا حدودی تکان دهنده است به همین دلیل ایفای نقش منفی بسیار سخت تر است و به شدت در ذهن ها ماندگار می شوند.

بازیگر شب چراغ در این باره که نقش منفی برای او چه قدر جذابیت دارد اظهار کرد: من نقش منفی را به این دلیل که کار سخت تری است بیشتر می پسندم چرا که جا برای بازی بیشتر است و کاراکتر خاصی است. نقش مثبت و عادی را در زندگی همه می توانند بازی کنند، اما اگر بتوان شخصیت منفی را خوب ایفا کرد تا بیننده از تو منزجر گردد یعنی کار بلد هستی.

او در پاسخ به این سوال که چه دلیلی دارد برخی نویسنده ها فیلمنامه و نقش منفی را خوب از آب در نمیاورند آیا به محدودیت ها بستگی دارد یا خیر خاطرنشان کرد: ما در هر صورت دارای محدودیت هستیم و چیزی به نام ممیزی در فیلمنامه ها داریم و متاسفانه فیلمنامه نویس درجه یک نیز کم داریم و یکی از مسائل سینمای ایران عدم فیلمنامه خوب است که به ممیزی های ارشاد، محدودیت ها و فاکتور ها بر می گردد.

لیلا بوشهری در این خصوص که چرا در جشنواره ها به بازیگر نقش منفی جایزه تعلق نمی گرفت گفت:خیر اینگونه نبود اگر که کاراکتر نقش منفی از عهده کار بر بیاید و دیده گردد قطعا مورد توجه قرار گرفته است. به طور کل خود شخص که منفی نبوده و آن کاراکتری که ایفای نقش کرده چنین شخصیتی داشته است که اگر توانسته از پس کار بر بیاید قطعا دیده شده در غیر این صورت حتما نتوانسته خوب کار کند و خود را نشان دهد.

لیلا بوشهری از فعالیت این اواخر و اینکه مشغول به چه کاری است و اثر جدیدی در دست دارد یا خیر گفت: در یک سریال به نام هم سُرایی به کارگردانی حسین تبریزی بازی کرده ام که در حال حاضر تکمیل شده است و نزدیک به پخش است.

در حال حاضر نیز در سریال راز ناتمام به کارگردانی امین امانی حضور دارم و بازی می کنم.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: همگردی
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7260

به "لیلا بوشهری: ایفای نقش منفی سخت تر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیلا بوشهری: ایفای نقش منفی سخت تر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید