عزمِ جزم دهها جمهوریخواه سابق آمریکا برای تشکیل یک حزب مستقل

به گزارش پرسینا بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، در میانه فضای سنگین و پر تنش حاکم بر عرصه سیاسی آمریکا در ماههای گذشته و خاتمه یافتن دوران ریاست جمهوری جنجالی دونالد ترامپ گمانه هایی در مورد احتمال تشکیل یک حزب سیاسی از سوی ترامپ قوت گرفت.

عزمِ جزم دهها جمهوریخواه سابق آمریکا برای تشکیل یک حزب مستقل

به همین دلیل، خبرگزاری رویترز روز پنج شنبه به نقل از چهار فرد مطلع اطلاع داد که شماری از جمهوریخواهان برای جلوگیری از افزایش نفوذ رئیس جمهور سابق آمریکا در میان اعضای این حزب در حال آنالیز گزینه تشکیل یک حزب ثالث با گرایش راست میانه هستند.

جمهوریخواهانی که برای تشکیل این حزب ثالث و مستقل بحث و مصاحبه می نمایند، شماری از مقامات و استراتژیستهای پیشین حزب جمهوریخواه در دولتهای رونالد ریگان، جورج بوش پدر، جورج بوش پسر و حتی ترامپ هستند.

در کنفرانسی که آدینه گذشته برای بحث پیرامون این حزب مستقل و مبتنی بر اصول محافظه کاری برگزار گشت، 120 نفر شرکت کردند. شرکت نمایندگان در این کنفرانس بر این باور بودند که ترامپ با فاصله دریافت از اصول محافظه کاری از جمله پایبندی به قانون اساسی و حاکمیت قانون دموکراسی را در ایالات متحده تضعیف نموده است.

این گروه از جمهوریخواهان همچنین استراتژی هایی مانند رقابت نامزدهای مورد نظر خود در بعضی انتخابات و همچنین حمایت از نامزدهایی با افکار و اصول مشابه از سایر احزاب را پیش بینی نموده اند.

ایوان مک مولین مدیر پیشین سیاستگذاری برای کنفرانس جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا و نامزد مستقل انتخابات ریاست جمهوری 2016 که یکی از سازمان دهندگان این کنفرانس بود، گفت که مقامات پیشین نسبت به نفوذ ترامپ بر جمهوریخواهان بیمناک هستند.

موضوع اصلی این کنفرانس، اختلاف و دودستگی در حزب جمهوریخواه آمریکا بود که از ادعاهای بی پایه و اساس ترامپ مبنی بر تقلب در انتخابات 2020 و همچنین یورش مرگبار به ساختمان کنگره در روز ششم ژانویه نشأت می گیرد.

بعضی شرکت نمایندگان در این کنفرانس همچنین ابراز نگرانی کردند که شمار قابل توجهی از جمهوریخواهان در کنگره - هشت سناتور و 139 عضو مجلس نمایندگان آمریکا- یک روز پس از یورش به کنگره که پنج کشته برجای گذاشت، به عدم تأیید پیروزی جو بایدن رأی دادند.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6530

به "عزمِ جزم دهها جمهوریخواه سابق آمریکا برای تشکیل یک حزب مستقل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عزمِ جزم دهها جمهوریخواه سابق آمریکا برای تشکیل یک حزب مستقل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید