عبدالمهدی: عراق و آمریکا باید برای خروج نیروها همکاری نمایند

به گزارش پرسینا بلاگ، نخست وزیر عراق امروز (دوشنبه) خطاب به سفیر آمریکا در بغداد گفت، دو کشور باید با یکدیگر برای اجرای قطعنامه مجلس عراق درباره خروج نیروهای خارجی همکاری نمایند.

عبدالمهدی: عراق و آمریکا باید برای خروج نیروها همکاری نمایند

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، دفتر عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق در بیانیه ای خطاب به ماتئو تولر، سفیر آمریکا در بغداد گفت: نخست وزیر بر اهمیت همکاری دوجانبه برای اجرای خروج نیروهای خارجی، مطابق قطعنامه مجلس عراق و تنظیم روابط با ایالات متحده بر یک مبنای مناسب تاکید نمود.

در این بیانیه آمده است: عادل عبدالمهدی با تأکید بر اینکه شرایط در حال حاضر چقدر خطرناک است و پیامدهای احتمالی آن، اضافه نمود عراق در حال اجرا هر کاری ممکنی برای جلوگیری از نزول به جنگ است.

نخست وزیر مستعفی و موقت عراق امروز در ملاقات با سفیر آمریکا در بغداد بر لزوم کوشش مشترک برای اجرای خروج نیروهای بیگانه تاکید نمود. براساس بیانیه دفتر عادل عبدالمهدی که به دست شبکه سومریه نیوز رسیده، ماتئو تولر، سفیر آمریکا در عراق به ملاقات عبدالمهدی رفت.

در این ملاقات رویدادهای اخیر و مصوبه مجلس عراق آنالیز شد. نخست وزیر عراق گفته، طبق مصوبه مجلس عراق و قرار دریافت روابط براساس اصول صحیح باید کوشش های مشترک برای اجرای عقب نشینی صورت بگیرند. او بر خطرناک بودن اوضاع کنونی و پیامدهای احتمالی آن هشدار داد و گفت عراق تمام کوشش خود را می نماید تا به یک جنگ نامحدود کشیده نشود.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3036

به "عبدالمهدی: عراق و آمریکا باید برای خروج نیروها همکاری نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبدالمهدی: عراق و آمریکا باید برای خروج نیروها همکاری نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید