شرایط لغو مجوز نانو مقیاس از محصولات

به گزارش پرسینا بلاگ، دکتر سعید سرکار دبیر ستاد توسعه فناوری نانو در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: ستاد نانو چندسالی می شود که با بررسی و ارزیابی هایی به محصولات نانو گواهینامه نانو مقیاس اعطا می کند.

شرایط لغو مجوز نانو مقیاس از محصولات

وی با بیان اینکه این گواهینامه انقضایی دارد، خاطرنشان کرد: زمانیکه گواهینامه نانو مقیاس روی محصولات نانوی موجود در بازار درج شده یعنی اینکه از فناوری نانو در تولید آن استفاده شده است.

وی اضافه کرد: همچنین این گواهینامه نانو مقیاس نشان می دهد که این محصول نانو، کیفیت و قابلیت متفاوتی نسبت به سایر محصولات معمولی دارد.

دبیر ستاد نانو با اشاره به مدت زمان گواهی نانو مقیاس گفت: معمولاً این مجوزها یک ساله صادر می شود که بعد از آن در صورت بررسی ها برای یک بازه چندساله گواهی را دریافت می کنند؛ حتی ممکن است اگر شرکت تولید کننده محصولات نانو رزومه و کارنامه خوبی داشته باشند مجوز آنها دائمی شود.

وی اضافه کرد: در این صورت هم محصولات به صورت مستمر در حال رصد هستند.

سرکار با بیان اینکه بعد از مدتی این مجوز نانو مقیاس محصولات لغو می شود، گفت: زیرا نیاز است که دوباره محصول توسط ستاد توسعه فناوری نانو مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرد.

به گفته وی، رصد محصولات نانو همواره به مستمر صورت می گیرد و تحت پایش مداوم هستند.

وی با بیان اینکه پیگیری های ستاد از بازار برای بررسی مورد ارزیابی قرار می گیرد، گفت: اگر بعد از ارزیابی عدم افزایش کیفیت و عدم استفاده از نانو در محصول اثبات شود مجوز نانو مقیاس را رد می کنیم و محصول همانند محصولات معمولی در بازار موجود هستند نه محصولات نانو.

سرکار گفت: بعد از لغو مجوز دیگر این محصول تحت پوشش ستاد نیست و اگر بخواهد با عنوان نانو محصول خود را به فروش برساند تخلف کرده است.

دبیر ستاد توسعه فناوری عنوان نمود: برای نانو مقیاس دو شرط استفاده از تکنولوژی نانو و اینکه فناوری منجر به بهبود خواص محصول شود وجود دارد؛ اگر محصولی از نانو استفاده کند ولی منجر به بهبود کیفیت محصول نشود گواهی نانو مقیاس دریافت نمی کند.

وی گفت: علاوه بر اقدام شرکتها برای دریافت گواهی نانو مقیاس، ستاد توسعه فناوری نانو در راستای بررسی محصولات نانو در بازار اقداماتی انجام می دهد.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5926

به "شرایط لغو مجوز نانو مقیاس از محصولات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط لغو مجوز نانو مقیاس از محصولات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید