سخت گیری سازمان مالیات برای ردیابی کلاهبرداری هاو تاخیر چند هفته ای در پرداخت کمک مالی 2000 دلاری به برخی متقاضیان

به گزارش پرسینا بلاگ، در حالیکه اتاوا تلاش های خود برای شناسایی و ردیابی کلاهبرداری در برنامه های حمایتی چند میلیارد دلاری برای کووید-19 را افزایش داده است، برخی از کانادایی ها می گویند این پرداخت ها به خاطر سخت گیری ها در چک کردن هویت و صلاحیت درخواست کنندگان توسط چند هفته ای است به تعویق افتاده .

سخت گیری سازمان مالیات برای ردیابی کلاهبرداری هاو تاخیر چند هفته ای در پرداخت کمک مالی 2000 دلاری به برخی متقاضیان

پل که دانشجوی ارشد دانشگاه اتاوا است می گوید خیلی حس اضطراب دارم. نمی دانم چه اتفاقی قرار است بیفتد و اضافه می کند که از اواسط ژوئن تا به حال نتوانسته کمک اقتصادی ویژه دانشجویان کانادا (CESB) را دریافت کند.

خیلی های دیگر که برای دریافت کمک های اقتصادی اضطراری کانادا (CERB) یا برنامه CESB درخواست داده اند گفته اند با تاخیر چند هفته ای روبرو شده اند و حالا نگران هستند که شاید سازمان اقتصادیات صلاحیت آنها را تایید نکند.

به طور مثال، جو دوسه ساکن اتاوا می گوید سیستم در بازه هفتم ژوئن تا چهارم جولای به او اجازه نداد دوباره در CERB نام نویسی کند.

دوسه که در بخش پشتیبانی تکنولوژی فعالیت دارد، می گوید در مارس به خاطر پاندمی کار خود را از دست داد و بدون هیچ مسئله ای در سه بازه پرداخت قبلی برای دریافت مزیت 2 هزار دلار در ماه ثبت نام کرد و آن را گرفت. اما به گفته او در دوره بعدی اوضاع تغییر کرد و با وجود اینکه از دهم ژوئن به بعد هر روز با سازمان اقتصادیاتی تماس گرفت تا مشکل را حل نماید، فرایند بیش از یک ماه طول کشید.

گزارش هایی مبنی بر به تعویق افتادن پرداخت ها در حالی به گوش می رسد که دولت فدرال تلاش های خود برای شناسایی درخواست های جعلی در برنامه های CERB و CESB را بیشتر کرد. وزارت دارایی تخمین زده این دو برنامه روی هم رفته بیش از 85 میلیارد دلار هزینه در بر داشته باشد.

نگرانی ها درباره این برنامه ها در هفته های اخیر افزایش پیدا کرده است. در ماه ژوئن، سازمان اقتصادیاتی به یکی از کمیته های خانه کنندگان گفت تعداد زیادی از درخواست های بالقوه کلاهبرداری برای دریافت کمک اقتصادی 2000 دلاری را شناسایی کرده و تعدادی از این افراد کسانی هستند که احتمالا در جرایم سازمان یافته فعالیت دارند.

این سازمان در بیانیه ای به گلوبال نیوز گفت که سازمان اقتصادیاتی اخیرا کنترل هایی را اعمال کرده که لازمه آنها این است که هویت تعدادی از درخواست دهندگان پیش از دریافت کمک هزینه، تایید شود. این سازمان همچنین تایید کرد که یک سیستم تایید وحفاظت هویت رایگان در اوایل ژوئن راه اندازی کرده است.

الیزابت مالهالند مدیر عامل سازمان پراسپر کانادا که یک خیریه ملی است که کارش بهبود فرصت های اقتصادی برای کانادایی هایی است که در فقر زندگی می کنند، گفت سازمان اقتصادیات فدرال کانادا مسئولیت زیادی دارد. وی گفت این سازمان در تلاش است تا مانع جریان چشمگیر پول به سمت نهادهای جنایی شود و در این جهت با چالش های بسکمک روبرو است و در عین حال باید اطمینان حاصل کند که درخواست دهندگان واقعی می توانند به موقع پول خود را دریافت کنند.

او گفت: ماجرا این نیست که سازمان بخواهد کسی را گیر بیندازد که شاید 100 دلار پول اضافه دریافت کرده است. ماجرا این است که مطمئن شود ده ها یا شاید صدها میلیون دلار پول اضافی به جرایم سازمان یافته نمی دهیم و در عین حال سیستم هنوز باز باقی بماند.

سازمان اقتصادیاتی تصدیق کرد که سیستم تایید هویت رایگان در بعضی موارد تعداد درخواست های بیشتری دریافت کرده است و تعدادی از افراد هنوز نتوانسته اند نتیجه درخواست خود را دریافت کنند.

این سازمان گفت تا به حال چند هزار درخواست بررسی موارد مرتبط به کلاهبرداری در ارتباط با برنامه های کمک اورژانسی دولت برای کووید-19 دریافت کرده است.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایرونی ها
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5448

به "سخت گیری سازمان مالیات برای ردیابی کلاهبرداری هاو تاخیر چند هفته ای در پرداخت کمک مالی 2000 دلاری به برخی متقاضیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخت گیری سازمان مالیات برای ردیابی کلاهبرداری هاو تاخیر چند هفته ای در پرداخت کمک مالی 2000 دلاری به برخی متقاضیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید