رییس پلیس فتا استان کرمانشاه : میوه فروش کلاهبردار 550 میلیون ریال از حساب بانکی شهروند کرمانشاهی برداشت کرد

به گزارش پرسینا بلاگ، رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه از دستگیری اعضای باند اسکیمری اطلاع داد که در پوشش میوه فروش دوره گرد و در نقاط مختلف استان از خریداران کلاهبرداری می کردند.

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه : میوه فروش کلاهبردار 550 میلیون ریال از حساب بانکی شهروند کرمانشاهی برداشت کرد

علی عباسی کسانی اظهار کرد: یکی از شهروندان با مراجعه به پلیس فتا عنوان نمود در حالی که کارت بانکی اش نزد خودش بوده مبلغی به مقدار بیش از 550 میلیون ریال از حساب بانکی اش برداشت شده است.

وی اضافه کرد: پس از دریافت این گزارش و همچنین تشکیل چند فقره پرونده مشابه با موضوع برداشت غیرمجاز از حساب با روش مشابه، تحقیقات اولیه در مورد چگونگی برداشت از حساب ها به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا نهاده شد.

رئیس پلیس فتا کرمانشاه ادامه داد: تحقیقات اولیه حاکی از آن بود که برداشت غیر مجاز از حساب ها به روش اسکیمر انجام شده و فرد کلاهبردار با مبالغ برداشت شده اقدام به خرید در فروشگاه های استان های دیگر نموده است.

وی اضافه کرد: اسکیمر دستگاهی است که به وسیله آن مجرم اقدام به کپی برداری از کارت بانکی و سپس ایجاد یک کارت مشابه می نماید، باید توجه داشت این دستگاه رمز کارت را کپی ننموده و رمز توسط خود قربانی در اختیار مجرمان قرار می گیرد.

کسانی ادامه داد: پس از اقدامات گسترده سایبری و آنالیز های تخصصی افسران این پلیس در کمتر از چند روز محل فعالیت مجرمان که چهار نفر بودند شناسایی و تعیین شد آنها در نقاط مختلف شهر و در پوشش فروش میوه کارت های عابربانک قربانیان را کپی نموده اند.

وی توضیح داد: با هماهنگی مرجع قضائی و در عملیاتی غافلگیرانه اعضای این باند دستگیر و تعدادی دستگاه مینی اسکیمر، گوشی تلفن همراه و اطلاعات 60 کارت بانکی متعلق به اشخاص مختلف کشف شد.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه به شهروندان توصیه کرد: برای جلوگیری از کلاهبرداری و سرقت های مشابه و افزایش آگاهی های عمومی به شهروندان توصیه می گردد از ارائه اطلاعات اقتصادی و بانکی خود از قبیل شماره حساب، شماره کارت و اعلام رمز آنها به افراد غیر خودداری نمایند.

وی گفت: پلیس فتا به وسیله وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی یا شماره تماس 08321821921 جوابگوی سوالات و مسائل سایبری شهروندان است.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5598

به "رییس پلیس فتا استان کرمانشاه : میوه فروش کلاهبردار 550 میلیون ریال از حساب بانکی شهروند کرمانشاهی برداشت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رییس پلیس فتا استان کرمانشاه : میوه فروش کلاهبردار 550 میلیون ریال از حساب بانکی شهروند کرمانشاهی برداشت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید