رونمایی از پورتال های اقدامات توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در جلسه بند ت

به گزارش پرسینا بلاگ، در یازدهمین جلسه شورای راهبردی کار گروه ملی زنان سرپرست خانوار، از سه پورتال اطلاعاتی طرح های توانمندسازی و پنجره واحد در این موضوع رونمایی شد .

رونمایی از پورتال های اقدامات توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در جلسه بند ت

در یازدهمین جلسه شورای راهبردی کار گروه ملی زنان سرپرست خانوار، از سه پورتال اطلاعاتی طرح های توانمندسازی و پنجره واحد در این موضوع رونمایی شد .

به گزارش روابط عمومی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده معصومه ابتکار در یازدهمین نشست شورای راهبردی کارگروه ملی زنان سرپرست خانوار با موضوع بند ت ماده 80 قانون برنامه ششم گفت: تلاش های اجرا شده در ارتباط با حمایت و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار باید تشریح و منعکس شود.

معصومه ابتکار با اشاره به مشکلاتی که بر سر راه این تلاش ها بوده، یادآور شد: یکی از مهم ترین علل پیچیدگی در حمایت همه جانبه از زنان سرپرست خانوار، شناسایی افرادی است که با شاخص های ما از جمله عدم حمایت از سوی سایر سازمان ها، هماهنگ باشند.

معاون رییس جمهور اعلام کرد: معاونت امور زنان ضمن برگزاری مرتب نشست شورای راهبردی کارگروه ملی زنان سرپرست خانوار و همکاری با سازمان های مرتبط با این حوزه، تلاش کرده ضمن الگوسازی و توان افزایی متناسب با دانش و تجربه روز، زنان را مورد حمایت قرار دهد.

ابتکار، تصویب قوانین و مقررات حمایتی، استانداردسازی محصولات خانگی و بسکمک موارد دیگر را از جمله عملکرد معاونت در حمایت از زنان سرپرست خانوار عنوان و شرح داد: دولت در بخش های مختلف همه تلاش خود را برای توجه و رسیدگی به زنان سرپرست خانوار انجام داده است.

وی با اشاره به حمایت و بهره گیری و توان افزایی سازمان های مردم نهاد اعلام کرد: قطعا نمی توان تلاش برای توان افزایی اقتصادی را فقط بر دوش دولت نهاد، بلکه با کمک سازمان های مردم نهاد این امر سریع تر دست یافتنی شده ورود به کارآفرینی و اشتغال صورت می پذیرد..

معاون رییس جمهور یادآور شد: اتکا به توانمندی های دولتی محدود است و تاثیرگذاری اجتماعی لازم را ندارد، در حالیکه با بهره گیری از سازمان های مردم نهاد بیشتر می توان برنامه توان افزایی زنان سرپرست خانوار را اجرایی کرد.

ابتکار با تاکید بر اینکه شبکه سازی مجازی کار بسیار مهمی است که در جهت دسترسی زنان سرپرست خانوار به بازار اجرا شده، اعلام کرد: زنان سرپرست خانوار تحصیل کرده و دختران فارغ التحصیل که سرپرست هستند هم می توانند از طریق شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها به ارایه محصولات خود بپردازند.

در ادامه این جلسه محمد صادق بیجندی معاون آموزشی جهاد دانشگاهی با ارائه شرحاتی در خصوص پرتال اطلاعاتی طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی توسعه مشاغل خانگی و اینکه هر 20 دقیقه یک بار به روز رسانی می شود، گفت: ثبت نام پیشران ها یکی از مهمترین کارهای ما در این طرح است و تا کنون 370 پیشران به جمع همکاران ما پیوسته اند که آنها را به دو گروه پیشران فعال و پیشران نیمه فعال یا در حال رشد تقسیم کرده ایم و برای هر کدام امتیازاتی را در نظر گرفته ایم.

وی با اشاره به ایجاد بانک مدرسان در این سامانه گفت: در حال حاضر 190 مدرس فعال در این سامانه هستند که می توانیم از خدماتشان استفاده کنیم و در پروفایل هر مدرس اطلاعات دقیق او قابل رصد و پایش است.

بیجندی افزود: 126 مشاور حرفه ای در این طرح به جمع ما پیوستند که بر اساس ویژگی های طرح آموزش های لازم را دیده اند.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی اظهار امیدواری کرد که این پرتال در آینده نزدیک به عنوان یک بانک اطلاعاتی معتبر در کشور مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته وی تعداد جلسات توجیهی برگزار شده برای هر استان، گزارش کارگاه های عمومی، تعداد کارگاه های تخصصی، تعداد جلسات آموزش تخصصی، گزارش مزایای طرح و نمودار اتصال به بازار از جمله دیگر قابلیت های این سامانه است.

بیجندی در ادامه گفت: از ابتدا بر این مهم تاکید کرده ایم که در اینگونه طرح ها باید استراتژی خروج و بحث پایدار سازی داشته باشیم، ضمن اینکه یکی از بحث های مهمی که در این طرح بر روی آن کار می کنیم سی.ار.ام است که اگر از برند و لوگوی طرح مشاغل خانگی رونمایی شود، همه این عزیزان با یک مهر و برند استاندارد و با برند خودشان ذیل برند ملی فعالیت خواهند کرد.

گفتنی است در این جلسه رونمایی از پرتال اطلاعاتی طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی توسعه مشاغل خانگی، رونمایی از پرتال اطلاعاتی طرح توانمندسازی اجتماعی، اقتصادی زنان سرپرست خانوار در سکونتگاه های غیر رسمی، ارائه گزارش شاخص های فقر و نابرابری زنان سرپرست خانوار و رونمایی از پرتال پنجره واحد اطلاعاتی و خدمات حمایتی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر پایگاه رفاه ایرانیان صورت گرفت.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6839

به "رونمایی از پورتال های اقدامات توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در جلسه بند ت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از پورتال های اقدامات توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در جلسه بند ت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید