فرایند آستانه می تواند مقدمات لازم برای توافق در سوریه را فراهم کند

به گزارش پرسینا بلاگ، مدیرکل پیشین خاورمیانه وزارت امور خارجه کشورمان معتقد است که یکی از مهم ترین دستور کارهای نشست وزیران امور خارجه عضو فرایند آستانه که قرار است فردا (چهارشنبه) برگزار شود، موضوع ادلب باشد.

فرایند آستانه می تواند مقدمات لازم برای توافق در سوریه را فراهم کند

قاسم محبعلی، در گفت وگو با خبرنگاران، در مورد نشست وزیران خارجه ایران، روسیه و ترکیه درباره فرایند آستانه که روز چهارشنبه به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می شود، اظهار کرد: بعد از مذاکرات آتش بسی که چندی پیش بین اردوغان و پوتین در ارتباط با موضوع ادلب صورت گرفت به نظر می رسد مهم ترین بحث در نشست وزیران خارجه آستانه موضوع ادلب و بررسی فرایند این آتش بس باشد.

وی ادامه داد: بحث قانون اساسی سوریه و دیگر موضوعات مرتبط با این بحران که فرایند آستانه پیش از این در نشست های مختلف خود بر اهمیت حل و فصل آنها تاکید کرده از دیگر محورهای نشست روز چهارشنبه خواهد بود.

این دیپلمات پیشین کشورمان در پاسخ به این سوال که با توجه به نقض برخی از تصمیمات نشست آستانه از سوی دولت ترکیه از جمله در ارتباط با موضوع ادلب آیا فرایند آستانه همچنان می تواند در حل بحران سیاسی سوریه نقش ایفا کند، گفت: فرایند آستانه از ابتدا یک فرایند تسهیل کننده برای حل بحران سوریه بوده است از طرف دیگر باید به این موضوع نیز توجه داشت که مساله سوریه یک مساله بین المللی است و تنها بازیگران و طرف های موثر در این قضیه ایران، روسیه و ترکیه نیستند. در موضوع سوریه، آمریکایی ها، مخالفان دولت بشار اسد، سازمان ملل و تعدادی دیگر از کشورها نقش دارند چنانکه بارها نشست های بین المللی در مورد سوریه با حضور کشورهای مختلف برگزار شده و شورای امنیت نیز قطعنامه هایی را در این زمینه تصویب کرده است.

محبعلی به همین دلیل اضافه نمود: بنابراین باید گفت فرایند آستانه می تواند مقدمات لازم را برای یک توافق نامه فراهم کند و نقش تسهیل کننده دارد و در کنار آن باید به نقش دیگر بازیگران و متغیرهای مهم در حل این بحران نیز توجه داشت.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4234

به "فرایند آستانه می تواند مقدمات لازم برای توافق در سوریه را فراهم کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرایند آستانه می تواند مقدمات لازم برای توافق در سوریه را فراهم کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید