خبرنگاران 15 پروژه کشاورزی ساوجبلاغ بهره برداری شد

به گزارش پرسینا بلاگ، کرج- خبرنگاران- همزمان با هفته دولت 15 پروژه کشاورزی با 78 میلیارد و 833 میلیون ریال اعتبار روز پنجشنبه در شهرستان ساوجبلاغ به بهره برداری رسید.

خبرنگاران 15 پروژه کشاورزی ساوجبلاغ بهره برداری شد

ایرج الماسی روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح پروژه های هفته دولت شهرستان ساوجبلاغ که با حضور استاندار البرز برگزار گشت، گفت: با بهره برداری از این پروژه ها 562 فرصت شغلی در بخش های مختلف کشاورزی فراهم شده است.

وی اضافه کرد: سه هزار و 35 خانوار شهرستان ساوجبلاغ با افتتاح این پروژه ها از مزایای آنها بهره مند شدند.

الماسی گفت: راه اندازی واحد تولید محصولات گلخانه ای(توت فرنگی) در زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع با حجم سرمایه گذاری 20 میلیارد ریال و اشتغالزایی هفتنفر، پروژه آبیاری تحت فشار با حجم عملیات یک میلیون و 980 هزار و 700 مترمربع و سرمایه گذاری 45 میلیارد و 590 میلیون ریال، انتقال آب کشاورزی (لوله گذاری) به طول 5520 متر و اعتبار سه میلیارد و 582 میلیون ریال، پوشش انهار با 600 میلیون ریال اعتبار، بازسازی و لایروبی قنوات و طرح های کوچک تامین و انتقال آب در مجموع با هزینه ای بالغ بر 9 میلیارد ریال، از جمله پروژه های افتتاحی جهاد کشاورزی ساوجبلاغ در هفته دولت است.

الماسی بیان داشت: رشد سرمایه گذاری، تکمیل و اجرای زنجیره تولید با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، تولید گیاهان دارویی، توسعه گلخانه ها، حفظ منابع طبیعی، توسعه کمی و کیفی محصولات راهبردی، کشت بهینه محصولات کم آب بر، توسعه صنایع تبدیلی و ارتقای محصولات مزیت دار شهرستان را از جمله راهبردهای اداره جهاد کشاورزی ساوجبلاغ اعلام کرد.

وی گفت: شهرستان ساوجبلاغ با داشتن 20 هزار هکتار اراضی کشاورزی رتبه نخست تولید محصولات باغی و انواع سبزی و صیفی را از آن خود کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ با اشاره به تسهیلات بند الف تبصره 18 گفت: این تسهیلات با هدف حفظ و ایجاد اشتغال وحمایت از صنایع تولیدی دربخشهای مختلف کشاورزی با کارمزد و سود کم نسبت به تسهیلات موجود، در اختیار بهره برداران بخشهای مختلف کشاورزی قرار می گیرد تا در زمینه تولید و اشتغال بکار گرفته شود.

الماسی اضافه کرد: به همین دلیل تسهیلاتی به مبلغ 2 هزار و 437 میلیارد ریال به بانک عامل معرفی و میزان 53 میلیارد و 943 میلیون ریال جذب اعتبار شده است.

وی از افزایش بیش از دو و نیم برابری بیمه ذرت علوفه ای نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: بیش از 50 درصد بیمه محصولات زراعی این شهرستان نیز تحقق یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ گفت: بیش از 700 هکتار از اراضی سطح زیر کشت این شهرستان به روش های نوین آبیاری می شوند.

الماسی همچنین از رفع تداخلات اراضی با مستثنیات در سطح 15 هزار هکتار خبر داد.

وی در پایان از شناسایی 511 واحد تولیدی خسارت دیده از کرونا و معرفی به ستاد بحران خبر داد و گفت: همه تلاش ما این است که واحدهای تولیدی بتوانند در شرایط کرونا با کمترین آسیب به فعالیت خود ادامه دهند.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5179

به "خبرنگاران 15 پروژه کشاورزی ساوجبلاغ بهره برداری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 15 پروژه کشاورزی ساوجبلاغ بهره برداری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید