خبرنگاران نماینده مشگین شهر: دنبال شفافیت در همه مراجع تصمیم گیری کشور هستیم

به گزارش پرسینا بلاگ، اردبیل - خبرنگاران - نماینده مردم مشگین شهر و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم گفت: دنبال شفافیت در همه مراجع تصمیم گیری و تصمیم سازی کشور هستیم و این شفافیت را لازمه حکمرانی خوب و مردمی می دانیم.

خبرنگاران نماینده مشگین شهر: دنبال شفافیت در همه مراجع تصمیم گیری کشور هستیم

به گزارش خبرنگاران، محمود عباس زاده مشکینی روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگاران اضافه نمود: هر چند به خاطر آیین نامه داخلی مجلس و ضرورت کسب رای دو سوم نمایندگان، طرح شفافیت آرای نمایندگان در مجلس رد شد، ولی تصویب این طرح را با اصلاحاتی دنبال خواهیم کرد.

وی تاکید نمود: مجلس برای شفافیت در همه امور کشور باید با تصویب طرح ارائه شده، شفافیت را از خودش آغاز کند و در متن طرح نیز تکمله ها و بندهایی برای شفافیت در سایر حوزه ها پیشنهاد و تصویب گردد.

نماینده مردم مشگین شهر در خانه ملت اضافه نمود: دو سوم بودجه کشور مربوط به شرکت های دولتی است و تعیین نیست که بودجه آنها چه وضعیتی دارد در حالی که مجلس باید ناظر همه ارکان بودجه باشد.

وی با بیان این که ابهاماتی به خاطر همین عدم شفافیت در مورد بودجه شرکت های دولتی وجود دارد، اظهارکرد: توزیع بودجه به گونه ای است که هر کس ارتباطات و قدرت چانه زنی بیشتری دارد، سهم بیشتری می برد.

وی با اشاره به بیان رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر توزیع 63 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی در سطح کشور طی امسال، خواهان شفافیت نحوه توزیع و سهم هر استان از این بودجه شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه نمود: باید تعیین گردد که این بودجه بر چه اساسی توزیع شده و در سطح استان ها نیز با چه شاخص هایی در بین شهرستان ها توزیع شده و آیا در این فرایند، میزان محرومیت مناطق مختلف کشور و استان در نظر گرفته شده است یا خیر؟

وی همچنین با تاکید بر تداوم نظارت نمایندگان بر عملکرد دولت در ماه های پایانی عمر خدمت دولت کنونی گفت: مجلس مجبور است برای حفظ مصالح عمومی با همین دولت کارهای کشور را بسامان کند.

نماینده مردم مشگین شهر در خانه ملت همچنین اضافه نمود: با حفظ استقلال قوا و ضرورت نظارت نمایندگان بر کار دولت برابر قانون، قصد دخالت در امور اجرایی کشور و استان را ندارم و معتقدم که دست دولت در سطح ملی و محلی برای انتخاب کارگزاران خود باید باز باشد.

عباس زاده مشکینی، مجلس را قدرتمندترین نهاد نظارتی کشور خواند و اضافه نمود: بالاترین مقامات اجرایی کشور در برابر مجلس جوابگو هستند ولی در حیطه اختیارات قانونی خود باید آزادی عمل داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به تصویب قانون مقابله با تحریم خارجی در مجلس یازدهم، تصویب این قانون را به سود کشور خواند و اعلام کرد: سیاست خارجی کشور باید از حالت انفعال به سمت فعال راهنمایی گردد تا دست دولتمردان برای چانه زنی در سطح بین المللی پر باشد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم اضافه نمود: چند طرح دیگر در این زمینه در خانه ملت در دست مطالعه و تهیه است که پیش نویس آنها تهیه شده و مجلس با تصویب قوانین لازم، جلوی تضییع حقوق ملت را خواهد گرفت.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6603

به "خبرنگاران نماینده مشگین شهر: دنبال شفافیت در همه مراجع تصمیم گیری کشور هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نماینده مشگین شهر: دنبال شفافیت در همه مراجع تصمیم گیری کشور هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید