خبرنگاران مرکل: بحران های دنیا با کوشش بین المللی حل می شوند

به گزارش پرسینا بلاگ، تهران- خبرنگاران- صدراعظم آلمان در نشست مجازی گروه 20 حل بحران های دنیای مانند کرونا و تغییرات آب و هوایی را نیازمند همکاری و کوشش همه کشورهای دنیا دانست.

خبرنگاران مرکل: بحران های دنیا با کوشش بین المللی حل می شوند

به گزارش روز یکشنبه خبرنگاران، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان بر لزوم کوشش دنیای برای حل چالش های کنونی دنیا از جمله همه گیری کرونا تاکید نمود. وی در نشست مجازی سران گروه 20 که روز گذشته به میزبانی عربستان سعودی شروع به کار کرد، از این کشورها خواست برای مقابله با بیماری کووید-19 کوشش مشترک خود را به کار گیرند.

به نوشته خبرگزاری د. پ. آ. مرکل در پیامی ویدیویی که برای این نشست ضبط شده بود همچنین خواهان حمایت دنیای از طرح بین المللی واکسن کرونا و تقویت کوشش های سازمان دنیای بهداشت شد.

صدراعظم آنگلا مرکل در حمایت از طرح واکسن بین المللی کوواکس (Covax) و تقویت سازمان بهداشت دنیای (WHO) گفت: اگر در سراسر دنیا در کنار هم باشیم، می توانیم ویروس و پیامدهای آن را کنترل و بر آنها غلبه کنیم.

اظهارات مرکل در مخالفت با ادعاهای رئیس جمهوری آمریکا بود که سیاست حمایت گرایانه اول آمریکا را در پیش گرفته و با سازمان های بین المللی مخالف است.

صدراعظم آلمان صریحاً از گروه 20 خواست تا از ابتکار کوواکس حمایت مالی نمایند. به گفته وی برای مهار بیماری همه گیر کووید-19، دسترسی به واکسیناسیون باید برای هر کشور امکان پذیر و مقرون به صرفه باشد.

مرکل اضافه کرد: بودجه ای که تا به امروز وعده داده شده هنوز برای این کار کافی نیست. هدف از این طرح توزیع دو میلیارد دوز واکسن تا انتها سال آینده است.

هشدارهایی وجود دارد که ممکن است کشورهای فقیرتر واکسن کافی دریافت ننمایند. امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه خواهان جلوگیری از دسترسی فقط ثروتمندان شد. قدرت خرید کشورها نباید در خصوص توزیع تصمیم بگیرد.

مرکل همچنین تاکید نمود تا به امروز پنج میلیارد دلار آمریکا (حدود 4.2 میلیارد یورو) برای این واکسن جمع آوری شده است. آلمان به این طرح که بیش از 150 کشور در آن مشارکت می نمایند، بیش از نیم میلیارد یورو یاری می نماید. در مجموع 11 میلیارد دلار برای این طرح تا انتها سال 2021 مورد احتیاج خواهد بود.

براین اساس همه گیری کرونا، تغییرات آب و هوایی و احیای مجدد اقتصاد دنیای از جمله مواردی بود که در این نشست مورد بحث قرار می گیرد. سران 20 قدرت مالی دنیا امروز نشست خود را با رایزنی درباره تغییرات آب و هوا ادامه می دهند.

قرار است در انتها این کنفرانس ویدیویی دو روزه اعلامیه مشترکی تصویب گردد که تمرکز آن بر مبارزه با همه گیری کرونا از جمله تعهد به توزیع عادلانه واکسن در سطح دنیای باشد. بعلاوه این گروه هدف خود را تحرک مشترک اقتصاد دنیای و نوید بخشیدن به تخفیف بیشتر بدهی به کشورهای فقیرتر قرار خواهد داد.

وقتی صحبت از تغییرات آب و هوایی می گردد، بعید است این گروه که 85 درصد از قدرت مالی دنیای را نمایندگی می نماید، مانند سالهای اخیر با یک توافق مشترک روبرو گردد. دلیل این امر خروج دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از توافقنامه آب و هوایی پاریس در سازمان ملل برای کاهش گازهای گلخانه ای است.

از نظر ترامپ این اجلاس احتمالاً آخرین حضور در صحنه عظیم بین المللی است. در روز اول، او علاقه بسیار کمی به کنفرانس نشان داد. این اجلاس در حالی کار خود را شروع کرد که رئیس جمهوری آمریکا کاخ سفید را ترک کرد تا به باشگاه گلف خود در ایالت ویرجینیا برود. عکس ها ترامپ را کمی بعد با یک تی شرت قرمز و یک کلاه سفید نشان می داد که در حال بازی گلف است.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5917

به "خبرنگاران مرکل: بحران های دنیا با کوشش بین المللی حل می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مرکل: بحران های دنیا با کوشش بین المللی حل می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید