خبرنگاران مردم از خدمات اینترنتی تامین اجتماعی استفاده نمایند

به گزارش پرسینا بلاگ، بندرعباس - خبرنگاران - مردم در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و انتشار ویروس کووید19 برای دریافت خدمات مختلف تامین اجتماعی از پایگاه اینترنتی این سازمان استفاده نمایند.

خبرنگاران مردم از خدمات اینترنتی تامین اجتماعی استفاده نمایند

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان روز پنجشنبهدرگفت وگوبا خبرنگاران گفت: اغلب خدمات این سازمان به صورت غیر حضوری و به وسیله پایگاه اینترنتی www.eservices.tamin.ir قابل دریافت است.

سید فاضل حیدری بلوکی تاکید نمود: تا انتها اسفندماه سال 98 و در راستای کاهش تردد بیمه شدگان، کارفرمایان و مستمری بگیران در شعب و کارگزاری های رسمی تامین اجتماعی، بیمه شدگان متقاضی بهره مندی از مزایای مستمری بازنشستگی برای ثبت درخواست مربوطه به واحدهای اجرایی ذیربط احتیاجی به مراجعه حضوری ندارند.

وی اضافه نمود: در صورت احراز شرایط مقرر قانونی، تاریخ ترک کار به منزله تاریخ درخواست لحاظ می گردد و این افراد تا انتها فروردین ماه سال 99 و درصورت ادامه داشتن شیوع بیماری کرونا در کشور مهلت برای پیگیری موضوع وقت است.

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان ابراز داشت: زمان درخواست برقراری مستمری بیمه شدگان اختیاریُ تاریخ احراز شرایط قانونی آنان در اسفند ماه سال 98 است و مهلت های مقرر مربوط به فرآیندهای بیمه صاحبان حرف ومشاغل آزاد، ادامه بیمه به طور اختیاری، باربران، خادمین ثابت مساجد و قالیبافان و شاغلان صنایع دستی شناسه دار و موارد دیگر اعم از مهلت درخواست، انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه که از تاریخ اول اسفند 98 به بعد منقضی شده، تا انتها فروردین 99 تمدید می گردد.

وی گفت: مهلت مقرر در برگ پرداخت حق بیمه بهمن ماه 98 بیمه شدگان توافقی فعال انفرادی، رانندگان، خادمین ثابت مساجد ، باربران، کارگران ساختمانی و غیره تا انتها فروردین 99 تمدید می گردد.

حیدری بلوکی در خصوص آن دسته از بیمه شدگانی که انتها مهلت مقرر ثبت اعتراض به آراء کمیسیون های پزشکی بدوی آنان پس از تاریخ یک اسفند 98 بوده و پیروز به ثبت اعتراض خود نشده اند، ضرورتی به مراجعه برای ثبت اعتراض ندارند و می توانند پس از عادی شدن شرایط، مجدد رأی کمیسیون پزشکی بدوی به آنان ابلاغ خواهد شد.

وی اعلام کرد: زمینه تحویل دفترچه بیمه در محل زندگی یا کار بیمه شدگان فراهم شده است، همچنین از شرکت ها، کارخانه ها، موسسه های دولتی و غیر دولتی و دستگاه های اجرایی هرمزگان که از کارکنان خود گواهی میزان سوابق پرداخت حق بیمه مورد تایید این سازمان را مطالبه می نمایند تقاضا داریم با استفاده از سامانه غیر حضوری سازمان و با مراجعه به قسمت مشاهده و اطلاع از سوابق بیمه شدگان گواهی مزبور را با دریافت و تاییدیه آن را از همین طریق دریافت نمایند و از اعزام غیرضروری افراد به واحدهای اجرایی خودداری نمایند.

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان اضافه نمود: تمام بیمه شدگان معترض به سوابق قابل مشاهده در سامانه غیرحضوری این سازمان، می توانند مراتب اعتراض خود را به وسیله امکان تعبیه شده در سامانه مزبور، ثبت نموده و شعب و کارگزاری های رسمی نیز مکلف هستند جواب لازم را در کوتاه ترین زمان و به صورت غیر حضوری بدهند.

حیدری بلوکی اضافه نمود: کاهش مراجعه های مردم به واحدهای اجرایی تامین اجتماعی با هدف پیشگیری از خطر شیوع ویروس کرونا باید پیگیری گردد و اکنون لازم است و بر همین اساس، دفترچه بیمه افرادی که تا انتها بهمن ماه دارای اعتبار باشد، تا انتها فروردین دارای اعتبار تلقی شده و می توانند از خدمات درمانی بهره مند شوند و عملا احتیاج به تمدید اعتبار نیست.

مدیرکل تأمین اجتماعی هرمزگان بیان داشت: علاوه بر این، افرادی که قصد دریافت دفترچه جدید دارند، قبل از مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری های تامین اجتماعی ابتدا به وسیله سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی درخواست خود را ثبت نمایند تا زمان حضور آنان در واحدهای مربوطه تحویل دفترچه له کمترین زمان ممکن کاهش یابد.

971 هزار و 969 نفر از جمعیت یک میلیون و 776 هزار و 415 نفری هرمزگان زیرپوشش تامین اجتماعی هستند.

از ابتدای آغاز اپیدمی کرونا تا به امروز از 307 نفر مشکوک به این بیماری در هرمزگان نمونه گیری شده است.

از شمار افراد مبتلا تا به امروز جواب آزمایش 69 نفر مثبت بوده که هفت نفر فوت نموده اند، 16 نفر بستری هستند و 46 نفر مرخص شده اند.

آمار مبتلایان به کرونا در بندرعباس مرکز استان هرمزگان 35 نفر، قشم 11، کیش 12، پارسیان و رودان هر کدام 2، بندرلنگه 3 ، بستک، حاجی آباد، جاسک و میناب یک نفر است.

در مجموع طی مدت مذکور 592 مورد بیمار حاد تنفسی به مراکز درمانی استان مراجعه کردند که از این شمار 481 نفر با حال خوب ترخیص و 98 نفر هنوز بستری هستند.

ویروس کرونا که رسما کووید - 19 نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از یکصد کشور سرایت نموده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا شرایط فوق العاده اعلام کند.

تعداد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور تا ظهر سه شنبه 20 اسفندماه به بیش از هشت هزار و 42 نفر رسیده است که از این شمار 291 نفر فوت شدند.

کرونا مانند سایر ویروس های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری های خود ایمنی می تواند خطرناک باشد و مرگ و میر آن تا به امروز حدود سه درصد گزارش شده است.

این ویروس که از شهر ووهان چین شیوع یافته یک ویروس ناشناخته است و تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی است.

سازمان جهانی بهداشت می گوید حدود 80 درصد از افرادی که به این ویروس مبتلا می شوند علائم خفیفی دارند در حالیکه حدود 6 درصد آنها دچار علائم جدی نظیر التهابی که در سراسر ریه گسترش می یابد، می شوند.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3672

به "خبرنگاران مردم از خدمات اینترنتی تامین اجتماعی استفاده نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مردم از خدمات اینترنتی تامین اجتماعی استفاده نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید