خبرنگاران رییس علوم پزشکی :قمی ها کرونا را جدی بگیرند

به گزارش پرسینا بلاگ، قم-خبرنگاران- رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: گرمای هوا تاثیری در فعالیت ویروس کرونا ندارد و مردم باید خطر کرونا را جدی بگیرند.

خبرنگاران رییس علوم پزشکی :قمی ها کرونا را جدی بگیرند

محمدرضا قدیر عصر یکشنبه در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در سالن کرامت استانداری قم اضافه نمود: به رغم گرمای هوا در بعضی از استان های کشور اما سیر ابتلا به کرونا در آن ها کاملا صعودی است.

وی ادامه داد: یافته های کنونی نشان می دهد کرونا برخلاف سایر بیماری های تنفسی در هوای گرم غیرفعال نمی گردد و رفتار غیرقابل پیش بینی دارد و هیچ آینده ای از این ویروس متصور نیست.

وی مطرح کرد: نباید مردم را نسبت به کرونا بی تفاوت کنیم چراکه افراد ناقل بدون علامت می توانند مانند بمب ساعتی بار دیگر قم را با بحران کرونا روبه رو نمایند.

قدیر گفت: عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و هوشمند و بازگشایی چراغ خاموش صنوف پر ریسک بشدت نگران نماینده است.

وی ادامه داد: خیابان ها و مراکز تجاری قم بسیار شلوغ و پرتراکم است و احتمال اوج گیری دوباره کرونا در این استان را تشدید نموده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه نمود: در روزهای اخیر سیر بستری بیماران کرونایی در قم نزولی بوده اما این مساله به معنای خداحافظی با کووید 19 نیست.

وی یادآور شد: بیمارستان های فرقانی و بهشتی از پذیرش بیماران جدید کرونایی خارج شدند و فقط بیمارستان کامکار پذیرای مبتلایان به این ویروس است.

نارضایتی کارگران قمی از فرایند اختصاص بیمه بیکاری

فرماندهی نیروی انتظامی قم نیز ابراز کرد: کارگران بیکار شده قمی در اثر کرونا از تعلق دریافت بیمه بیکاری به آن ها ناراضی هستند.

سردار عبدالرضا آقاخانی مطرح کرد: از زمان تعلق ثبت نام کارگران در سامانه بیمه بیکاری تا معین شدن شرایط قطعی آن ها زمان بسیار طولانی احتیاج است.

وی اضافه نمود: مساله عملیاتی شدن بیمه بیکاری در قم بسیار طولانی و آزاردهنده است.

آقاخانی در خاتمه گفت: اداره کل کار و رفاه اجتماعی قم باید گزارش کاملی از تعداد افرادی که از بیمه بیکاری استفاده کردند ارائه دهند.

کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع و ازجمله راه های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می نمایند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده نمایند.

ویروس کرونا موسوم به کووید 19 اواسط ماه دسامبر (24 آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین خاطرنشان کرد.

شهفرایندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در خصوص ویروس کرونا می توانند با شماره تلفن های 36620023، 36620999، 36706030 و 36704368 (با پیش شماره 025) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه نمایند.

همه ایرانیان می توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4333

به "خبرنگاران رییس علوم پزشکی :قمی ها کرونا را جدی بگیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رییس علوم پزشکی :قمی ها کرونا را جدی بگیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید