خبرنگاران برچسب انرژی 130 وسیله خانگی در ایلام بررسی شد

به گزارش پرسینا بلاگ، ایلام - خبرنگاران - مدیرکل استاندارد ایلام گفت: در بازرسی از 169 واحد صنفی استان در سال جاری برچسب انرژی 130 قلم وسیله خانگی بررسی شد.

خبرنگاران برچسب انرژی 130 وسیله خانگی در ایلام بررسی شد

مهناز همتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران افزود: در این بازرسی ها 115 مورد مطابقت برچسب با استاندارد، هفت مورد عدم اظهار رتبه (به نوعی مصداق جعل رتبه انرژی) و هشت مورد جعل رتبه انرژی ثبت شده است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا به امروز برچسب انرژی وسایلی همچون بخاری برقی، بخاری گازسوز دودکش دار، اجاق گاز صفحه ای، اتوی برقی، فریزر، اجاق گاز، یخچال فریزر، آبگرمکن گازسوز، جارو برقی کنترل شد.

مدیرکل استاندارد ایلام یادآور شد: برچسب انرژی به خریدار کمک می کند وسیله ای را انتخاب نماید که در مقایسه با سایر کالاهای موجود، مصرف انرژی کمتر و کارایی بیشتری داشته باشد.

همتی تاکید کرد: بخش های اول تا سوم برچسب مصرف انرژی نصب شده روی وسایل برقی به ترتیب نشان دهنده علامت تجاری شرکت سازنده، نام شرکت سازنده و مدل دستگاه است.

وی افزود: بخش چهارم برچسب انرژی از اهمیت خاصی برخوردار است و هفت فلش رنگی (از سبز پررنگ تا قرمز تیره) با یک حرف لاتین از A تا G دارد که هر حرف و فلش نشانگر درجه ای از مصرف انرژی دستگاه است.

مدیرکل استاندارد ایلام ادامه داد: حرف A نشانگر کمترین مصرف انرژی و بیشترین کارایی و حرف G نشانگر بیشترین مصرف انرژی و کمترین کارایی دستگاه است بنابراین هرچه رتبه دستگاه بالاترباشد کارایی آن نسبت به میزان انرژی که مصرف می کند بهتر خواهد بود.

همتی با بیان اینکه در صنایع مختلف امروزی یکی از مهمترین پارامترهای تولید محصولات توجه به کارایی یا بازدهی است که تا حد ممکن این ضرایب بهینه شوند، یادآور شد: از آنجایی که برچسب انرژی روی کالا نمایانگر این بازدهی است بازرسی های اجرا شده توسط این اداره کل تشویق واحدهای تولیدی به رقابت سالم در این عرصه و تولید محصولات با کیفیت است.

وی به مصرف کنندگان لوازم خانگی برقی توصیه کرد: در هنگام خرید حتماً به برچسب انرژی و رده آن توجه ویژه کنند زیرا کالاهایی با رتبه های انرژی پایین، موجب افزایش هزینه های برق مصرفی در سبد خانوار می شود.

همتی همچنین به مردم توصیه کرد: در هنگام خرید محصولات خانگی برقی با ارسال کد 10 رقمی درج شده زیر علامت استاندارد به سامانه پیامکی 10001517 به صورت رایگان از اصالت کالا اطمینان حاصل کنند.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5956

به "خبرنگاران برچسب انرژی 130 وسیله خانگی در ایلام بررسی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران برچسب انرژی 130 وسیله خانگی در ایلام بررسی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید