خبرنگاران افزایش 133درصدی شکایت کاربران در سامانه 195

به گزارش پرسینا بلاگ، تهران- خبرنگاران- مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری خاطرنشان کرد: تعداد درخواست و شکایت های ثبت شده در سامانه 195 (بخش های ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل تلفن ثابت، اینترنت، تلفن همراه، خدمات پستی) در اسفند 98 و فروردین 99 نسبت به زمان مشابه در سال گذشته 133 درصد افزایش یافته است.

خبرنگاران افزایش 133درصدی شکایت کاربران در سامانه 195

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، پیمان قره داغی افزود: در اسفند 97 و فروردین 98، حدود 9 هزار و 700 تماس و 12 هزار و 163 درخواست و شکایت در سامانه 195 ثبت شده بود که این آمار در اسفند 98 و فروردین 99 به 135 هزار و 31 تماس و 28 هزار و 326 درخواست رسیده است.

وی درباره دلیل این افزایش گفت: با توجه به شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا در دو ماه گذشته، بسترهای مختلفی از سوی وزارت ارتباطات مانند ارایه حجم رایگان 100 گیگابایت به تمامی مشترکان اینترنت ثابت، افزایش سرعت مشترکان ADSL تا 16 مگ، ارایه حجم رایگان 20 گیگابایت به معلمان، استفاده رایگان از پرتال مراکز دانشگاهی و آماده سازی زیرساخت های ارتقای تکنولوژی ADSL به VDSL برای مردم ایجاد شد تا کاربران بتوانند در حوزه های مختلف آموزش، خدمات الکترونیکی، سرگرمی و دورکاری از اینترنت استفاده کنند.

قره داغی افزود: تمامی این اقدامات و همچنین استفاده از اینترنت به عنوان راهکاری برای انجام دورکاری، باعث شد ظرفیت انتقال و پهنای باند کشور در مقاطعی اشباع شود و از سوی دیگر در مراکز پشتیبانی اپراتورها و سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات 195 تماس و تقاضا برای رفع ابهام ها و حل مسائل افزایش یابد.

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری با تاکید بر اینکه پاسخگویی به کاربران و حفظ حقوق آنان در اولویت رگولاتوری است، گفت: با وجود مسائل برای حضور فیزیکی کارشناسان در محل پاسخگویی براساس مصوبه ها و توصیه های ستاد ملی مبارزه با کرونا، ظرفیت فنی سامانه 195 افزایش یافته و تغییراتی در فرایند ثبت و رسیدگی به شکایات ایجاد شده تا پاسخگویی به کاربران در سریعترین زمان ممکن انجام شود.

به گزارش خبرنگاران سامانه ثبت و پاسخگوئی به شکایات 195 به منظور افزایش رضایت کاربران و رسیدگی به شکایت های مردمی در حوزه های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل تلفن ثابت، اینترنت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات و دفاتر پیشخوان راه اندازی شده است.

کاربران سرویس های ارتباطی، فناوری اطلاعات و پستی می توانند با مراجعه به سایت https://195.cra.ir، تماس با تلفن گویای 195 و یا صندوق پستی 195-16315، شکایت های خود را از سرویس های مختلف حوزه ICT ثبت و پیگیری کنند.

کاربران می توانند با مراجعه مجدد به این سامانه و انتخاب گزینه پیگیری شکایت و وارد کردن کد پیگیری از شرایط رسیدگی به شکایت خود مطلع شوند.

همچنین مشترکان در این سامانه می توانند شکایت های سایر مشترکان در حوزه های مختلف ICT را مشاهده کنند و یا در صورت مستندات شامل تصویر، صوت و ... آن را ضمیمه کنند.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4193

به "خبرنگاران افزایش 133درصدی شکایت کاربران در سامانه 195" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افزایش 133درصدی شکایت کاربران در سامانه 195"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید