حمایت 90 درصدی بیمه سلامت از بیماران کرونایی

به گزارش پرسینا بلاگ، مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی گفت: 90 درصد هزینه های درمان کرونا در تعهد بیمه سلامت است.

حمایت 90 درصدی بیمه سلامت از بیماران کرونایی

به گزارش خبرنگار از، مجیدی مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی گفت: به علت شرایط کرونایی صدور دفترچه برای افراد فاقد دفترچه در عرض 24 ساعت انجام می گردد.

او گفت: زمان صدور دفترچه طبق ارزیابی آزمون وسع 25 تا 30 روز است، اما به علت شرایط کرونایی کسانی که در بیمارستان بستری می شوند در عرض 24 ساعت صاحب دفترچه می شوند.

مجیدی با بیان اینکه هزینه تمام دارویی هایی را که در تعهد بیمه است پرداخت می کنیم اضافه کرد: طی 2 هفته گذشته تعداد دارو هایی که ستاد درمان کرونا مشخص نموده است، بیمه سلامت نیز در تعهد خود آورده است.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی اضافه کرد: اجرای آزمون وسع از شهریور پارسال شروع شده است و کسانی که قبلا دفترچه رایگان دریافت می کردند باید در آزمون مشخص وسع ارزیابی شوند و چنان که جزو دهک های یک، دو و سه باشند، به طور رایگان دفترچه بیمه دریافت می نمایند.

او پرداخت حق بیمه یکساله برای دریافت دفترچه را 680 هزار تومان گفت و گفت: 250 هزار نفر در آذربایجان شرقی درخواست ارزیابی وسع نموده اند که از این تعداد 230 هزار نفر معادل 63 درصد جزو دهک های پایین قرار گرفته اند و دفترچه رایگان دریافت می نمایند.

مجیدی با تاکید بر اینکه شهروندان باید اعتبار دفترچه خود را کنترل نمایند تا در مواقع ضروری دچار مشکل نشوند، اضافه کرد: به علت شرایط کرونایی و برای رفاه حال مردم، در صورت اتمام اعتبار دفترچه، اعتبار آن به طور اتوماتیک تا 6 ماه تمدید می گردد.

او گفت: از سال گذشته بیمارستان های دولتی و دانشگاهی تمام اسناد را به صورت الکترونیکی ارسال می نمایند.

مدیرکل بیمه سلامت استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه حدود 9 درصد هزینه های درمانی بیمه سلامت به بیماران خاص اختصاص می یابد گفت: پارسال 64 میلیارد تومان هزینه درمان برای بیماران خاص پرداخت شده است.

او از راه اندازی سامانه هوشمند # 1666 * به منظور اطلاع افراد، موسسات و پزشکان از شرایط وسع سنجی و پوشش بیمه ای اشخاص اطلاع داد.

ک

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5428

به "حمایت 90 درصدی بیمه سلامت از بیماران کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت 90 درصدی بیمه سلامت از بیماران کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید