تولید انبوه تراشه های 3 نانومتری TSMC در نیمه دوم 2022 آغاز می شوند

به گزارش پرسینا بلاگ، 88*شرکت تایوانی TSMC در جریان کنفرانس سالانه خود از نقشه راه مربوط به برنامه های 2 سال آینده این شرکت رونمایی کرده است. این شرکت در حال تولید انبوه تراشه های 5 نانومتری، با اسم مستعار N5 است. از جمله گوشی های مجهز به این تراشه ها می توانیم به آیفون 12 اشاره کنیم. این شرکت همچنین در مورد تراشه های 3 نانومتری که N3 هم نامیده می شوند توضیحات بیشتری ارائه داده است.

تولید انبوه تراشه های 3 نانومتری TSMC در نیمه دوم 2022 آغاز می شوند

طبق اعلام TSMC، این شرکت برای تولید تراشه های 3 نانومتری راستا متفاوتی نسبت به سامسونگ در پیش گرفته و تولید انبوه آن ها در نیمه دوم سال 2022 آغاز خواهد شد. چندین مرحله بین N5 و N3 وجود دارد که اولین گام N5P محسوب می شود. در مرحله N5P از همان زیرساخت های تراشه های 5 نانومتری استفاده می شود با این تفاوت که با 5 درصد افزایش سرعت و 10 درصد کاهش مصرف انرژی روبه رو می شویم و تولید مربوط به این مرحله در سال 2021 آغاز می شود.

سپس باید به مرحله N4 اشاره کنیم که تکامل بیشتر بر مبنای فناوری EUV به حساب می آید و تراشه های مربوط به این گام در اوایل 2022 به دست شرکت ها می رسند. تراشه های 3 نانومتری TSMC برخلاف سامسونگ و ساختار GAA تراشه های این شرکت، با بهره گیری از ترانزیستورهای FinFET ساخته می شوند.

TSMC برای آماده سازی زیرساخت های N3 از ویژگی های نوآورانه استفاده خواهد کرد و به گفته این شرکت، این تراشه ها 10 تا 15 درصد سرعت بیشتر و تا 30 درصد بهبود مصرف انرژی را به ارمغان می آورند. همچنین اندازه این تراشه ها حدود 0.58 برابر تراشه های 5 نانومتری خواهند بود. گفته می شود در فصل تعطیلات کریسمس 2022، اولین گوشی های مجهز به تراشه های 3 نانومتری روانه بازار می شوند.

  • سازندگان تراشه ها چه نقشی در آپدیت اندروید گوشی های هوشمند دارند؟

منبع: GSM Arena

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5138

به "تولید انبوه تراشه های 3 نانومتری TSMC در نیمه دوم 2022 آغاز می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید انبوه تراشه های 3 نانومتری TSMC در نیمه دوم 2022 آغاز می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید