تشکیل کارگروه مقابله با فرارهای بیمه ای، کارگران محرمانه گزارش دهند

به گزارش پرسینا بلاگ، مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران از رسیدگی و ثبت 8000 پرونده بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان اطلاع داد و گفت: سازوکارهای خوبی را پیش بینی کردیم و گارگروه هایی تشکیل شده تا با تمهیدات مهیا شده بتوانیم گام های موثری برای جلوگیری از فرارهای بیمه ای برداریم.

تشکیل کارگروه مقابله با فرارهای بیمه ای، کارگران محرمانه گزارش دهند

ناهید حیدری در گفت وگو با خبرنگاران، درباره فرایند رسیدگی به پفراینده های بخگرددگی جرائم بیمه ای کارفرمایان اظهار کرد: دومین مرحله بخگرددگی جرائم بیمه ای در امسال طبق بخشنامه جدید تا شهریور امسال ادامه داشت. توانستیم با هماهنگی اجرا شده با ستاد برطرف موانع فراوری و استانداری به عنوان شتاب دهنده در این زمینه عمل کنیم.

وی اضافه کرد: یاری شایان توجهی به کارفرمایان داشتیم تا بتوانند در موعد مقرر درخواست های خود را برای بهره مندی از مزایای طرح بخگرددگی جرائم ارائه بدهند و سازمان تامین اجتماعی بتواند برای رونق فراوری در کشور اقدامات خوبی را انجام دهد.

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران با اشاره به فرصت فراهم شده برای کارفرمایان که به دلیل تحریم های ظالمانه و نوسانات ارزی از عهده پرداخت های بیمه ای برنیامده و در معرض تعطیلی قرار گرفته اند گفت: استقبال خوبی از این طرح به عمل آمده و همه پفراینده ها در دست آنالیز و اقدام هستند. با توجه به ماده 13 قانون برطرف موانع فراوری تا خاتمه سال 96 پفراینده هر کارفرمایی دچار بحران شد را آنالیز کردیم و از آن سال به بعد هم پفراینده هرکارفرمایی دچار بحران گردد را می توانیم به روز آنالیز و عملیاتی کنیم.

حیدری اضافه کرد: حدود 8000 درخواست داشتیم که با برنامه ریزی اجرا شده تمام آنها را رسیدگی، ثبت و برای دبیرخانه ستاد برطرف موانع و وزارت صمت ارسال کردیم تا تاریخ آغاز بحران معین شده و مبداء بخگرددگی جرائم قرار بگیرد.

وی درباره فرارهای بیمه ای نیز اظهار کرد: فلسفه وجودی سازمان تامین اجتماعی، امنیت نیروی کار است. متاسفانه با کارگاه های زیرزمینی روبرو هستیم که مبادرت به دریافت کد و شناسایی توسط سازمان نمی نمایند. نیروهای زیادی در این کارگاه ها مشغول فعالیت هستند و متاسفانه به دلیل فرار بیمه ای در شمار بیمه شدگان قرار نمی گیرند.

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران با بیان اینکه سازوکارهای خوبی را پیش بینی کردیم و گارگروه هایی تشکیل شده تا با تمهیدات مهیا شده بتوانیم گام های موثری برداریم و کارگران مشغول به کار در این کارگاه های زیرزمینی را بیمه کنیم گفت: کارگران مشغول در کارگاه ها می توانند به واحد بازرسی ما به طور محرمانه گزارش دهند تا ما بر اساس این گزارشات محرمانه آنالیز های لازم را انجام دهیم.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3024

به "تشکیل کارگروه مقابله با فرارهای بیمه ای، کارگران محرمانه گزارش دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل کارگروه مقابله با فرارهای بیمه ای، کارگران محرمانه گزارش دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید