تسلط ارتش سوریه بر بلندی راهبردی تل دم در حومه ادلب

به گزارش پرسینا بلاگ، ارتش سوریه در ادامه نبرد با تروریستها ضمن تسلط بر یک بلندی راهبردی دیگر، یک خودرو زرهی بمبگذاری شده تکفیری ها را منهدم کرد.

تسلط ارتش سوریه بر بلندی راهبردی تل دم در حومه ادلب

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، ارتش سوریه در ادامه پیشروی های خود ضد تروریست ها در حومه ادلب بر یک بلندی راهبردی دیگر در حومه ادلب مسلط شد.

منابع سوری اعلام کردند که در ادامه پیشروی های ارتش سوریه در حومه ادلب و در جنگ با تروریست های اجناد قفقاز، یک بلندی راهبردی دیگر به نام تل دم به کنترل نیروهای سوری درآمد.

ارتش سوریه همچنین یک خودرو زرهی بمبگذاری شده را قبل از رسیدن به هدفش در حومه جنوب شرقی ادلب منهدم کرد.

این خودرو زرهی بمبگذاری شده در نزدیکی شهرک الرقه در حومه جنوب شرقی ادلب از سوی ارتش سوریه هدف نهاده شد که به دنبال آن انفجار مهیبی حاصل از انفجار آن رخ داد و تلفات و خساراتی به ارتش سوریه وارد نکرد.

منابع سوری از کشته شدن 17 نظامی سوری و زخمی شدن 42 نفر دیگر در جریان درگیری های حومه ادلب خبر دادند و اعلام کردند: در جریان این درگیری ها 200 تروریست نیز به هلاکت رسیده است.

این در حالی است که روز گذشته نیز یک منبع میدانی سوری اعلام نموده بود: ارتش سوریه پس از نبرد سنگین با تروریست های اجناد قفقاز و هیئت تحریر الشام تل الشیح راهبردی را به کنترل خود درآورده است.

با تسلط ارتش سوریه بر این بلندی، خطوط امداد تروریست ها در حومه معره النعمان در جنوب شرق ادلب زیر آتش ارتش سوریه قرار می گیرد.

به گفته این منبع حملات هوایی جنگنده های سوری و روسی به خطوط امداد تروریست ها سبب شده است که نیروهای ارتش سوریه با آسانی به پیشروی ادامه دهند.

خبرنگار اسپوتنیک گزارش داده بود: نیروهای ارتش سوریه سه روستای جدید در حومه ادلب آزاد نموده اند و به چند کیلومتری مرکز مراقبت ترکیه در شرق ادلب رسیده اند.

بر اساس این گزارش؛ روستاها و شهرک های سحال، بریصه و ابوحبه در جنوب شرق ادلب از لوث تروریست ها آزاد شده است و درگیری ها هم اکنون در محور شهرک الصرمان که ارتش ترکیه در آن مرکز دیده بانی دارد، جریان دارد.

منبع نظامی سوری اعلام نموده بود: سرعت پیشروی های ارتش سوریه در منطقه به علت درهم شکستن خطوط دفاعی و استحکامات تروریست هاست که با تسلط ارتش سوریه بر بلندی تل الشیح اتفاق افتاده است. جنگنده های سوری و روسی در محور شهرک الصرمان تجهیزات و ستون تروریست ها را در حال حرکت به سمت گروههای تروریستی برای پشتیبانی آنها بود را هدف قرار دادند که 6 خودرو نظامی تروریست ها منهدم شد.

این در حالی است که منابع سوری ساعاتی قبل اعلام نموده بودند که ارتش سوریه بر شهرک راهبردی ام جلال در حومه جنوب شرقی ادلب پس از نبرد سنگین با تروریست های اجناد قفقاز و جبهه النصره مسلط شده است.

یک منبع امنیتی سوری اعلام نموده بود که این پیشروی ارتش سوریه پس از آتش سنگین علیه مواضع تروریست ها اتفاق افتاده است.

این شهرک یکی از مهمترین مناطق تحت کنترل تروریست های اجناد قفقاز در حومه جنوب شرقی ادلب به ویژه حومه معره النعمان محسوب می گردد.

همزمان ارتش سوریه یورش تروریست ها داعش به محور وادی الضبیات در حومه میدان نفتی الهیل در حومه شرقی حمص را دفع کرد.

جنگنده های سوری هم خطوط امداد رسانی تکفیری ها را بمباران کردند.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2849

به "تسلط ارتش سوریه بر بلندی راهبردی تل دم در حومه ادلب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسلط ارتش سوریه بر بلندی راهبردی تل دم در حومه ادلب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید