تسلا و چالش تامین باتری های مورد احتیاج خود از LG

به گزارش پرسینا بلاگ، یک منبع آگاه به رویترز اعلام نموده تسلا به اندازه کافی سلول باتری در اختیار ندارد، به همین خاطر LG Chem می خواهد خروجی کارخانه چین را دو برابر کند.

تسلا و چالش تامین باتری های مورد احتیاج خود از LG

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیجیاتو، تسلا برای تامین باتری مورد احتیاج مدل های فراوریی خود با چند شرکت همکاری می نماید که LG Chem یکی از آنهاست. این شرکت کره ای اخیرا اعلام نموده سال آینده ظرفیت فراوری سلول باتری در کارخانه چین را به اندازه دو برابر افزایش خواهد داد.

تصمیم LG Chem با افزایش تیراژ فراوری محصولات مختلف تسلا ارتباط مستقیمی دارد. به گزارش رویترز این شرکت باتری های ساخته شده در چین و کره جنوبی را به کارخانه های تسلا واقع در آلمان و ایالات متحده آمریکا ارسال خواهد نمود.

پیش از افزایش ظرفیت فراوری سلول باتری در کارخانه چین، LG Chem اوایل سال جاری نیز خطوط فراوری جدیدی را به کارخانه خود در کره جنوبی اضافه نموده بود تا بتواند میزان تقاضای صعودی کارخانه فریمونت کالیفرنیا را مدیریت کند.

یک منبع آگاه به رویترز اعلام نموده تسلا به اندازه کافی سلول باتری در اختیار ندارد، به همین خاطر LG Chem می خواهد خروجی کارخانه چین را دو برابر کند. یکی از سخنگوهای LG Chem نیز بدون نام بردن از تسلا گفته:

ما در پاسخ به رشد تقاضا از سوی خودروسازان، در حال افزایش ظرفیت فراوری سلول باتری هستیم، اما نمی توانیم به مشتری خاصی اشاره کنیم.

هفته قبل معین شد که LG Chem سال آینده 500 میلیون دلار سرمایه گذاری خواهد نمود تا میزان فراوری سالانه سلول باتری سیلندری 21700 در کارخانه نانجینگ افزایش پیدا کند. این امر تعداد خطوط فراوری را از 8 به 17 واحد خواهد رساند.

در حال حاضر LG Chem سلول باتری به کار رفته در تسلا مدل 3 ساخت گیگافکتوری شانگهای را تامین می نماید. هر دستگاه از این سدان برقی به 4,416 سلول باتری احتیاج دارد و هر خط فراوری می تواند ماهانه 7 میلیون سلول فراوری کند. با فعالیت 17 خط فراوری، LG Chem قادر خواهد بود سالانه سلول مورد احتیاج 323 هزار خودرو را در اختیار تسلا بگذارد. این شرکت کره ای تنها تامین کننده باتری مدل Y فراوریی گیگافکتوری شانگهای خواهد بود، همچنین وظیفه تامین باتری سری اول از محصولات فراوریی گیگافکتوری برلین به این شرکت سپرده شده است.

در مجموع به نظر می رسد که جهش رشد فراوری خودروهای برقی ظرف چند سال آینده به چالشی تمام عیار برای شرکت های معدنی و کمپانی های فعال در صنعت باتری سازی منجر گردد، چرا که براساس برآورد ها، منابع معدنی کافی برای تامین احتیاج تمام خودروسازان دنیا وجود ندارد.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6056

به "تسلا و چالش تامین باتری های مورد احتیاج خود از LG" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسلا و چالش تامین باتری های مورد احتیاج خود از LG"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید