تراکتور، پرسپولیس و استقلال نامزد عنوان محبوبترین تیم جنوب و مرکز آسیا

به گزارش پرسینا بلاگ، سه باشگاه پُرطرفدار کشورمان در میان نامزدهای عنوان محبوب ترین باشگاه قاره کهن در منطقه جنوب و مرکز هستند.

تراکتور، پرسپولیس و استقلال نامزد عنوان محبوبترین تیم جنوب و مرکز آسیا

به گزارش خبرنگاران، سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا یک نظرسنجی برای انتخاب محبوب ترین تیم های منطقه جنوب و مرکزی آسیا منتشر کرد که تراکتور، پرسپولیس و استقلال از ایران در این نظرسنجی حضور دارند.

AFC درخصوص این سه باشگاه نوشت:

تراکتور

از محبوب ترین تیم مربوط به نظرسنجی ماه گذشته ایران آغاز می کنیم، تیم شهر تبریز که پیش تر به نام تراکتورسازی خوانده می شد. هرچند آنها تا به امروز نتوانسته اند به فراتر از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کنند، تراکتور ثابت کرده که یکی از پُرشورترین باشگاه های آسیا از لحاظ هواداری است و جمعیت عظیمی تا 67 هزار نفر - گنجایش ورزشگاه یادگار امام (ره) - را به خود جذب می کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

این باشگاه که در سال 1950 تأسیس شد، در دو جام حذفی از سال 2014 قهرمان شده و نخستین باشگاه حرفه ای یکی از بزرگان تاریخ فوتبال ایران، یعنی کریم باقری بوده است.

پرسپولیس

پرسپولیس که قدرتی بیرون و درون زمین به شمار می رود، قهرمان چهار دوره آخر لیگ برتر ایران است. این تیم که روز شنبه در فینال لیگ قهرمانان آسیا در دوحه به مصاف اولسان هیوندای می رود، این شانس را دارد تا برای اولین بار به قهرمانی این مسابقات برسد.

باشگاهی که خانه بازیکنانی چون علی دایی، کریم باقری، خداداد عزیزی، مهدی مهدوی کیا و بسیاری دیگر بوده است. پرسپولیس به عنوان پایگاهی برای ایرانیان سراسر جهان باقی مانده است و در هر لیست محبوب ترین باشگاه های آسیا جای دارد.

استقلال

پرسپولیس نیمی از دربی تهران است و استقلال در این مسابقه که بزرگترین بازی لیگ در هر جای قاره است، تیم دیگر است. آنها نمی توانند با عناوین رقیب همشهری خود برابری کنند، اما در مسابقات قاره ای از حریف خود پیش هستند. تاج تهران که نام اولیه استقلال به شمار می رود، اولین باشگاه ایرانی بود که به قهرمانی جام باشگاه های آسیا در سال 1970 رسید و استقلال این قهرمانی را با شکست لیائونینگ در فینال فصل 91-1990 تکرار کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

تیم های بنگال شرقی، موهون باگان و کرالا بلاسترز هند، نسف قارشی و پاختاکور ازبکستان و FC آلای قرقیزستان، سایر نامزدهای محبوب ترین عنوان تیم منطقه جنوب و مرکز آسیا هستند.

برای شرکت در این نظرسنجی، اینجا را کلیک کنید.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6113

به "تراکتور، پرسپولیس و استقلال نامزد عنوان محبوبترین تیم جنوب و مرکز آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تراکتور، پرسپولیس و استقلال نامزد عنوان محبوبترین تیم جنوب و مرکز آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید