برگزاری چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات رئیس سابق سازمان خصوصی&zwnjسازی

به گزارش پرسینا بلاگ، چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات میرعلی اشرف پوری حسینی رئیس پیشین سازمان خصوصی سازی به ریاست قاضی جواهری برگزار گردید.

برگزاری چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات رئیس سابق سازمان خصوصی&zwnjسازی

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، در ابتدای جلسه قاضی جواهری از متهم پوری حسینی خواست در صندلی قرار گیرد و بعد از تفهیم اتهام از او خواست توضیحاتش را بیان کند.

متهم پوری حسینی در صندلی نهاده شد و گفت: در آنچه که در کیفرخواست قرائت شد، هیچ تصمیمی برخاسته از اقدام شخصی من در پفراینده موجود نیست؛ من رییس سازمان خصوصی سازی بودم و از اقدامات این سازمان دفاع می کنم.

وی ادامه داد: در 6 سال فعالیتم هیچ اختیاری به بنده از سوی وزیر اقتصاد تفویض نشد.

این متهم درباره گروه بندی های انجام شده در واگذاری ها، گفت: سازمان خصوصی سازی در این گروه بندی ها به موجب قانون، نقشی نداشته است. این گروه بندی سال 87 رخ داده و دولت این گروه بندی ها را به درستی انجام نداده است.

این متهم یادآور شد: سازمان خصوصی سازی تصمیم نمی گیرد واگذاری به چه روشی صورت گیرد، بلکه این سازمان نظر خود را به هیئت واگذاری می دهد و هیئت واگذاری تصمیم گیرنده است و سازمان خصوصی سازی در این زمینه حق تصمیم انفرادی ندارد.

متهم پوری حسینی ادامه داد: هیچ حکمی برای آنکه شرکت ها را قبل از واگذاری سود ده کند، وجود ندارد.

وی درباره واگذاری شرکت ماشین سازی تبریز، گفت: این شرکت در گروه یک قرار داشت و تا سال 89 باید واگذار می شد این در حالی است که در سال 92 بانک صادرات حاضر نشد شرکت ماشین سازی را بابت طلبش از دولت قبول کند.

در ادامه این متهم گفت: سرانجامی سال 94 سهام شرکت ماشین سازی تبریز با اصرار به صندوق بازنشستگی فولاد تحمیل می گردد. آقایان صندوق بازنشستگی می گویند به این شرط پذیرش سهام را قبول می کنیم که بتوانید به همان مبلغ داده شده آن را به فروش برسانید تا ما بتوانیم بدهی خود را به خزانه پرداخت کنیم. از سوی دیگر این صندوق به هیچ وجه زیر بار اداره شرکت ماشین سازی تبریز نمی رود؛ چرا که می دانستند اداره آن تا چه حد سخت و سخت است.

در ادامه قاضی از نماینده دادستان خواست توضیحات خود را بیان کند.

بلالی نماینده دادستان در صندلی نهاده شد و گفت: دفاعیات آقای پوری حسینی نوعی بیان کلیات بود و تقریباً خارج از موضوع بوده است.

وی ادامه داد: او اصرار دارد که از طرف سازمان خصوصی سازی در مقام دفاع برآید در حالی که کیفرخواست ما علیه سازمان خصوصی سازی نیست بلکه علیه شخص او است.

نماینده دادستان گفت: پوری حسینی قانون را تفسیر می نماید و تفسیر خود را از قانون ملاک عمل قرار می دهد

نماینده دادستان تأکید کرد: پوری حسینی باید درباره شرایط فلاکت بار شرکت ها توضیحات خود را بیان کند.

نماینده دادستان اضافه کرد: زمانی که صندوق بازنشستگی فولاد شرکت ماشین سازی تبریز را نمی خواهد چگونه می تواند آن را اداره کند، این تاراج کردن است؛ صندوق بازنشستگی فولاد می گوید من شرکت را نمی خواهم، اما به اصرار این صندوق واگذار می نمایند و بعد یک توافق نامه غیرقانونی درست می گردد و همین عمل باعث شده تا سرانجام راستا به اشتباه رود.

وی ادامه داد: پوری حسینی نمی تواند بگوید ما از قانون اطلاع نداشتیم چرا که او کاملاً عالم به موضوعات حقوقی است.

نماینده دادستان گفت: آقای پوری حسینی باید پاسخ دهد چرا این همه ایرادات و اشکالات از سال 92 تا 98 وجود داشت.

در ادامه متهم در صندلی نهاده شد و گفت: من اگر تصمیمی را انفرادی انجام داده باشم جوابگو خواهم بود، نماینده دادستان عنوان می نماید که بنده قانون را تفسیر می کنم در حالی که بنده تنها در موضوع شرکت ایریتک در سال 96 ابهامی به ماده ای از قانون داشتم که در نامه ای به مجلس خواهان برطرف ابهام شدم. این سوال من باعث شد بعد از مدتی تبصره مذکور را حذف نمایند که غیر از این موضوع، تفسیر دیگری نکرده اند.

وی ادامه داد: اینکه این اتفاقات در اواخر سال انجام می شد امر طبیعی است چرا که اصولاً کم و کسری ها آخر سال تعیین می گردد و همه به دنبال پول بوده تا به این و آن پول دهند، ضمن آنکه ما اختلاسی نکردیم بلکه مجبور به انجام این فرایند بودیم.

وی درباره موضوع اهلیت مالک شرکت ماشین سازی تبریز، گفت: مطرح شد که ایشان یعنی آقای فرخزاد بی سواد بوده و دارای پفراینده بودند در حالی که در آن موقع من این موضوع را نمی دانستم؛ بعد از آنکه سال گذشته دو چک او برگشت خورد طبق قرارداد شرکت ماشین سازی تبریز به صندوق بازنشستگی فولاد برگشت.

این متهم اضافه کرد: در جهان متداول نیست که برای مالک سهم اهلیت قائل شوند بلکه اهلیت ها را معمولاً برای مدیران بنگاه ها در نظر می گیرند. در بحث سازمان خصوصی سازی هم متأسفانه این دو موضوع با یکدیگر ادغام می گردد؛ قرار نیست همه مالکین ویژگی مدیران را داشته باشند، مالکین می توانند بی سواد باشند، اما در خصوص مدیران نمی توانیم چنین چیزی را مطرح کنیم.

لازم به ذکر است در انتها قاضی ختم جلسه را بیان کرد و گفت: جلسه بعدی متعاقبا اعلام می گردد.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6050

به "برگزاری چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات رئیس سابق سازمان خصوصی&zwnjسازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات رئیس سابق سازمان خصوصی&zwnjسازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید