بانوی مجسمه ساز جوان درگذشت

به گزارش پرسینا بلاگ، تهران (پانا) - هُدی زرباف، هنرمند مجسمه ساز و چند رسانه ای به علت بیماری در 38 سالگی از جهان رفت.

بانوی مجسمه ساز جوان درگذشت

به گزارش ایسنا، حساب رسمی سایت گالری اینفو و بهرنگ صمدزادگان ـ نقاش و عضو انجمن هنرمندان نقاش ایران ـ خبر درگذشت این هنرمند را اعلام نموده اند.

گالری اینفو درباره این هنرمند نوشته است: زرباف لیسانس نقاشی و فوق لیسانس انیمیشن را از دانشگاه تهران اخذ کرد و چند سال پس از آن 1387 لیسانس هنرهای زیبا را از دانشگاه وینزر کانادا دریافت کرد. وی نخستین نمایشگاه انفرادی خود را در سال 1389 و در گالری آرت لیبل کانادا برگزار کرد و پس از آن با دیگر گالری ها در کشورهای آلمان و کانادا همکاری داشت. علاوه بر حضور بین المللی، این هنرمند در ایران نیز نمایشگاه های انفرادی و گروهی برگزار کرد که ازجمله می توان به همکاری وی با گالری های دستان، پروژه های آران، طراحان آزاد، باوان و نک اشاره نمود.

همچنین صمدزادگان با اعلام خبر درگذشت این هنرمند فقید، برای او نوشت: چه گلی را از داست دادیم در این باغ بی برگی! چه ماهی خاموش شد در این شب تاریک! لعنت به این سال نحس! مجسمه های او از تصاویر، صداها و اشیای بازیافته ساخته می شد که ردی از تماس انسان در آن ها باقی مانده بود: جوراب های استفاده شده، ویدئوهای یوتیوب، تی شرت های پوشیده شده، موی انسان و عروسک های رها شده. هنرمند از این اشیا استفاده می کرد تا همزمان مسئله خاطره را در کنار عدم حضور صاحبان پیشین این اشیا مطرح کند.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6028

به "بانوی مجسمه ساز جوان درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانوی مجسمه ساز جوان درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید