ایکس باکس سری ایکس و اس پیروز ترین کنسول های مایکروسافت در ماه نخست بوده اند

به گزارش پرسینا بلاگ، به تازگی در جریان اعلام گزارش مالی سه ماهه اخیر مایکروسافت، جزئیات جالبی هم از بخش بازی های ویدیویی این شرکت معین شده است. در کنار توضیحات بخش های دیگر شرکت، ساتیا نادلا، مدیر شرکت مایکروسافت، درباره درآمد بخش بازی های ویدیویی و همچنین فروش کنسول های نسل نهمی ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس توضیحاتی را ارائه داد.

ایکس باکس سری ایکس و اس پیروز ترین کنسول های مایکروسافت در ماه نخست بوده اند

در جریان این گزارش، ساتیا نادلا گفت که درآمد بخش بازی های ویدیویی مایکروسافت در این سه ماهه اخیر از رقم 5 میلیارد دلار عبور کرده است. این اولین بار در تاریخ است که درآمد بخش بازی های مایکروسافت در سه ماهه پایانی سال که به 31 دسامبر منتهی می شود، به این رقم دست یافته است. نادلا در سخنان خود به این نکته مهم اشاره کرده است که فروش کنسول های نسل نهمی این شرکت برای آن ها رکوردشکنی کرده است.

هر چند طبق گفته ها فروش پلی استیشن 5 بیشتر بوده است، اما از این طرف مایکروسافت هم توانسته بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارد.

او همچنین اعلام نمود که تعداد مشترکان سرویس گیم پس که این روزها تمرکز مایکروسافت کاملا به آن ها منعطف شده، به 18 میلیون نفر رسیده است. در ماه سپتامبر 2020 اعلام شده بود که این سرویس حدود 15 میلیون مشترک دارد. این یعنی در عرض این سه ماه اخیر، سه میلیون کاربر به جمع مشترکان گیم پس اضافه شده اند. همچنین سود مایکروسافت از بازی های ثرد پارتی هم در این سه ماهه اخیر 2 میلیارد دلار بوده است.

با وجود عملکرد خوب و رضایت بخش کنسول های ایکس باکس سری ایکس و سری اس، موجودی این دو کنسول هم همچون پلی استیشن 5 با کمبودهایی روبرو است و مایکروسافت در صدد آن است که این موضوع را پس از بهار سال 2021 برطرف کند. طبیعی است که به مرور با برطرف شدن این مشکل و اضافه شدن موجودی کنسول ها، فروش این کنسول های نسل بعدی بیشتر هم خواهد شد.

بخش بازی های ویدیویی مایکروسافت سال 2020 را پر حاشیه سپری کرد و شاهد اخبار خوب و بد زیادی بود. با این حال، چیزی که در 2020 کاملا تعیین بود و راستا آینده مایکروسافت در این صنعت را نشان می داد، توجه ویژه به سرویس گیم پس است. مایکروسافت قصد دارد با ارائه محتوای بهتر و کامل تر در سال 2021 این سرویس را بیشتر پشتیبانی کند و حتی به گوشی های هوشمند یا تلویزیون ها بیاورد تا مخاطبان آن هم بیشتر شوند و در نتیجه به سودآوری بالاتری دست یابد.

چند روز دیگر گزارش مالی سه ماهه اخیر سونی هم منتشر خواهد شد که می تواند جزئیاتی جالبی را در خود داشته باشد.

منبع: VGC

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6498

به "ایکس باکس سری ایکس و اس پیروز ترین کنسول های مایکروسافت در ماه نخست بوده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایکس باکس سری ایکس و اس پیروز ترین کنسول های مایکروسافت در ماه نخست بوده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید