ایران جزء پیشرفته ترین کشورها در فناوری های نوین است

به گزارش پرسینا بلاگ، معاون پژوهش فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: کشور ایران به لحاظ تحقیقات و انتشارات علمی جزو پیشرفته ترین کشور ها است؛ به طوری که در 20 ساله اخیر در حوزه نانو تکنولوژی، بایوتکنولوژی و صنایع هوا فضا رشد قابل توجهی داشته ایم.

ایران جزء پیشرفته ترین کشورها در فناوری های نوین است

به گزارش گروه دانش و فناوری خبرنگاران، حسین حسینی تودشکی معاون پژوهش فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه ایران به عنوان یکی از پیشرفته ترین کشورها در حوزه فناوری های نوین مطرح است، گفت: خوشبختانه در 20 سال گذشته ایران در حوزه فناوری های نوین و همچنین تحقیقات و انتشارات علمی رشد قابل توجهی داشته است به طوری که با وجود شرکت های دانش بنیان ما توانسته ایم در حوزه نانو، تکنولوژی، بایوتکنولوژی و صنایع هوافضا و همچنین انرژی هسته ای پیشرفت های خوبی را داشته باشیم.

* محصولات شرکت های دانش بنیان صادر می شود

وی افزود: در حال حاضر شرکت های دانش بنیان و مراکز نوآوری با توجه به اینکه فعالیت آنها در مدت زمان کوتاهی است که آغاز شده اما محصولات بسیار خوبی را تولید کرده و اکنون به صادرات رسیده است به طوری که در حوزه پزشکی و محیط زیست و همچنین در صنایع مانند مواد شیمیایی و مواد شوینده نیز محصولات بسیار خوبی توسط شرکت های دانش بنیان تولید شده و در بازار ارائه می شود.

* تولیدات دانش بنیان ها با پوشش نانو است

معاون پژوهش فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر اضافه کرد: بسیاری از شرکت های دانش بنیان مراکز نوآوری که تا 6 سال پیش با 2 نیرو فعالیت می کردند اکنون با توجه به رشد پیشرفتی که در حوزه فناوری های نوین دارند تعداد آنها به بیش از 60 نیرو رسیده است، از طرفی باید به این نکته اشاره کنم همه محصولاتی که در این شرکت ها تولید می شود با پوشش نانو است، همچنین این شرکت ها محصولاتی را تولید می کنند که بسیاری از آسیب های جسمی را برطرف کرده و با استقبال زیادی روبرو بوده است.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2184

به "ایران جزء پیشرفته ترین کشورها در فناوری های نوین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران جزء پیشرفته ترین کشورها در فناوری های نوین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید