ایران بدون در نظر دریافت تابعیت، افغانستانی های مبتلا به کرونا را درمان می نماید، قدردان بشردوستی جمهوری اسلامی هستیم

به گزارش پرسینا بلاگ، سفیر افغانستان در ایران تأکید کرد که ایران، افغان ها را بدون توجه به تابعیت آن ها درمان می نماید؛ اقدامی که نشانه رعایت اصل بشردوستی و شایسته تقدیر است.

ایران بدون در نظر دریافت تابعیت، افغانستانی های مبتلا به کرونا را درمان می نماید، قدردان بشردوستی جمهوری اسلامی هستیم

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، کمیته ملی مبارزه با کرونا در ایران طی بیانیه ای گفت که مهاجرین و اتباع خارجی مقیم ایران اگر به ویروس کرونا مبتلا شوند بدون در نظر دریافت هزینه های سنگین این بیماری به صورت رایگان مورد مداوا قرار می گیرند.

عبدالغفور لیوال، سفیر افغانستان در ایران با اشاره به این موضوع در مصاحبه با گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران اعلام کرد: من به نمایندگی از دولت و سفارت افغانستان در تهران از نزدیک شاهد خدمات رسانی و کوشش های جمهوری اسلامی ایران برای ارائه خدمات پزشکی و مراقبتی از بیماران بدون در نظر دریافت تابعیت مراجعین بودم و از اقدامات جمهوری اسلامی ایران در راستای یاری و امداد به مهاجرین قدردانی می کنم.

وی اضافه نمود: همان طور که می دانیم میلیون ها مهاجر افغان مقیم ایران هستند و بعضی از آن ها ازنظر مالی در تنگناهای مالی شدیدی قرار دارند و شماری از خبرنگارانن از خدمات بیمه های درمانی و حتی دسترسی به خدمات بانکی محروم هستند اما ستاد مبارزه با کرونا در ایران با رعایت اصل بشردوستی، نوع دوستی و حقوق بشر اقدامات بسیار شایسته و قابل تقدیری ارائه کرد.

عبدالغفور لیوال در گفت وگو با رادیو دری معاونت برون مرزی صداوسیما با اشاره به فضاسازی منفی رسانه ای خارجی و غربی در افغانستان مبنی بر اینکه ایران عامل ورود این ویروس به افغانستان است، اعلام کرد: این بیماری یک اپیدمی دنیای است و هیچ حدومرزی نمی شناسد.

وی از ورود افراد ناقل این ویروس به وسیله مرزهای کشورهای همسایه این کشور نیز نام برد و خواهان کوشش های بیشتر و مؤثرتر بشردوستانه توسط سازمان ها و نهادهای بین المللی مستقل در راستای حمایت از همه افراد و بیماران شد و گفت: در این قبیل بحران های دنیای تبلیغات سوء و سوءاستفاده های رسانه ای و سیاسی جایی ندارد.

سفیر افغانستان در سرانجام گفت: با توجه به سرعت گسترش این بیماری در منطقه و دنیا برای نجات انسان ها احتیاج است که کشورها با هم و در کنار هم باشند و افغانستان و ایران در منطقه دو کشور دوست و همسایه هستند که در غم و شادی های مشترک از یکدیگر متأثر هستند. بنابراین نباید به تبلیغات مخرب گوش فرا داد. و باید زمینه ای ایجاد گردد که متخصصان دو کشور در جهت ریشه کنی این ویروس و موارد آینده مشابه همکاری های گسترده و نزدیکی داشته باشند.

4106/

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4159

به "ایران بدون در نظر دریافت تابعیت، افغانستانی های مبتلا به کرونا را درمان می نماید، قدردان بشردوستی جمهوری اسلامی هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران بدون در نظر دریافت تابعیت، افغانستانی های مبتلا به کرونا را درمان می نماید، قدردان بشردوستی جمهوری اسلامی هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید