اقیانوس ها در سال 2019 با سرعت انفجار 5 بمب اتمی در هر ثانیه گرم تر شدند؛ باران های موسمی شدید و طوفان های ویرانگر از آثار این افزایش دما هستند

به گزارش پرسینا بلاگ، تیمی بین المللی از دانشمندان با تجزیه و تحلیل اطلاعات بازه زمانی دهه 1950 تا سال 2019، بیان کردند میانگین دمای اقیانوس های دنیا در سال پیش، 0.075 درجه سانتی گراد (0.135 درجه فارنهایت) بیشتر از میانگین دمای سال های 1981 تا 2010 است.

اقیانوس ها در سال 2019 با سرعت انفجار 5 بمب اتمی در هر ثانیه گرم تر شدند؛ باران های موسمی شدید و طوفان های ویرانگر از آثار این افزایش دما هستند

شاید این مقدار افزایش دما اصلا قابل توجه و نگران نماینده به نظر نرسد ولی باید بدانیم با توجه به حجم گسترده اقیانوس ها در کره زمین، کوچک ترین افزایش دمایی می تواند یک بحران گرمایی باشد. همین مقدار کم افزایش دما نزدیک به 228 ضرب در 10 به توان 21 ژول انرژی گرمایی به زمین اضافه نموده است.

چون تصور چنین گرمایی به صورت ذهنی ساده نیست و مردم احتیاج به اندازه گیری ها و معیارهای باورپذیری دارند؛ این تیم تحقیقاتی سعی کردند انرژی گرمایی آزاد شده در کره زمین را براساس انرژی آزاد شده یک بمب هسته ای بیان نمایند. به طور تعیین، انرژی آزاد شده بمب اتمی ارتش ایالات متحده در هیروشیما در سال 1945 مبنا قرار گرفته است.

دانشمندان می گویند این بمب اتمی حدود 63.000.000.000.000 ژول انرژی در فضا آزاد نموده است. حالا انرژی گرمایی افزوده شده به کره زمین در اثر گرم شدن اقیانوس ها طی 25 سال اخیر برابر 3.6 میلیارد انرژی بمب هسته ای هیروشیما است.

به زبان ساده، در 25 سال گذشته، در هر ثانیه به اندازه 4 بمب اتمی هیروشیما انرژی در اقیانوس های زمین آزاد شده است. این نرخ از افزایش دما و گرما ثابت نیست و دایما در حال افزایش است که نگرانی ها از آینده را تشدید می نماید.

آثار مخرب افزایش دمای اقیانوس ها

در سال 2019، این نرخ برابر انفجار 5 بمب اتمی هیروشیما در اقیانوس ها در هر ثانیه 365 روز سال بوده است. اگر بخواهیم به شکل دیگر و ملموس تری این نرخ گرم شدن اقیانوس ها را تصور کنیم؛ باید بگوییم مانند این است که هر فردی روی کره زمین در سال 2019 به طور همزمان 100 سشوار گرم به سوی اقیانوس ها گرفته باشد.

این سطح از انرژی گرمایی برای زمین بسیار بحرانی و خطرناک است چون باعث ذوب شدن یخ ها، افزایش حجم دریاها و از بین رفتن زندگی بعضی جانوران دریایی مانند دلفین ها می گردد. دلفین ها به اندازه کافی سازگاری با دمای کنون اقیانوس ها ندارند. حتی این پدیده باعث افزایش تبخیرات آب به جو و تاثیرات منفی جوی روی کره زمین می گردد.

بارندگی های شدید، طوفان های ویران گر و شرایط نامساعد قوی جوی در کشورهای مختلف طی سال های اخیر در نتیجه همین افزایش گرما در سطح اقیانوس ها است.

نباید فراموش کرد که این فرایند افزایش گرما ادامه دارد و هر لحظه تاخیر در متوقف سازی یا کاهش آن می تواند اوضاع را بدتر کند.

منبع

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: یک پزشک
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3096

به "اقیانوس ها در سال 2019 با سرعت انفجار 5 بمب اتمی در هر ثانیه گرم تر شدند؛ باران های موسمی شدید و طوفان های ویرانگر از آثار این افزایش دما هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقیانوس ها در سال 2019 با سرعت انفجار 5 بمب اتمی در هر ثانیه گرم تر شدند؛ باران های موسمی شدید و طوفان های ویرانگر از آثار این افزایش دما هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید