استدلال های گمراه کننده جمهوری خواستار برای بازگشایی مالی آمریکا

به گزارش پرسینا بلاگ، روزنامه آمریکایی در تحلیلی به نادرستی 6 استدلال گمراه کننده مقامات جمهوری خواه آمریکا برای توجیه بازگشایی مالی این کشور به قیمت جان مردم پرداخت.

استدلال های گمراه کننده جمهوری خواستار برای بازگشایی مالی آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، با وجود اینکه کارشناسان بهداشت عمومی درباره زود بودن بازگشایی ایالت ها در آمریکا با توجه به گستردگی شیوع کرونا در این کشور هشدار می دهند، اغلب ایالت ها در هفته جاری در حال بازگشایی نسبی هستند.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی به آنالیز نادرستی 6 استدلال جمهوری خواستار و مقامات دولت آمریکا که برای توجیه بازگشایی زودهنگام مالی و اجتماعی این کشور از آن ها استفاده می نمایند، پرداخت.

ایمنی جمعی

هواداران بازگشایی زودهنگام آمریکا می گویند به جای جلوگیری از شیوع کووید-19 باید اجازه داد مردم یکدیگر را به این ویروس آلوده نمایند، تا کل جامعه ایمنی پیدا کند. ایمنی جمعی وقتی در جامعه اتفاق می افتد که در بدن 60 تا 80 درصد مردم پادتن یک بیماری به وسیله واکسن یا بهبود بعد از ابتلا ایجاد گردد. تکیه کردن به این روش بدون واکسیناسیون، پیشنهاد خطرناکی است. زیرا معین نیست که آیا مردم بعد از ابتلا به کرونا در مقابل آن ایمن می شوند یا خیر. حتی اگر کسانی که مبتلا می شوند ایمنی پیدا نمایند، نرخ ابتلای 60 درصدی به معانی ابتلای حدود 200 میلیون آمریکایی است که از بین آن ها میلیون ها نفر جان خود را از دست خواهند داد.

سالمندان در خانه بمانند و جوانان بر سر کار و تحصیل برگردند

استدلال دوم هواداران بازگشایی این است که اغلب افراد به صورت خفیف به کووید-19 مبتلا می شوند؛ بنابراین می توان سالمندان را در خانه نگه داشت و اجازه داد جوان تر ها و افراد سالم به مدرسه و بر سر کار برگردند. این نظر از چند جنبه اشتباه است. اول این که سالمندان تنها گروهی نیستند که به این بیماری مبتلا می شوند. طبق اعلام مرکز پیشگیری و کنترل بیماری آمریکا، یک نفر از هر 5 نفری که به بستری شدن در آمریکا احتیاج پیدا می نمایند، بین 20 تا 44 سال دارند. افراد مبتلا در سنین بین 30 تا 50 به دلیل سکته مغزی جان خود را از دست می دهند؛ و دیگر این که حتی اگر جوان ها به اندازه مسن تر ها احتمال ابتلایشان شدید نباشد، ممکن است ناقلان خاموش بیماری باشند که ویروس را پخش می نمایند.

شواهد فزاینده نشان می دهد بچه ها با علائم خفیف و یا حتی بدون علائم می توانند ناقلان این بیماری باشند. در نیویورک 66 درصد بیماران کووید-19 که در بیمارستان بستری شدند، برای جلوگیری از ابتلا در خانه مانده بودند. این یعنی احتمالاً آن ها بعد از تماس با فردی که با دیگران در تماس بوده، به ویروس مبتلا شده اند.

مرگ مردم آمریکا بر اثر ابتلا به بیماری های دیگر بیشتر از کروناست

به گفته هواداران بازگشایی، مردم آمریکا بر اثر ابتلا به بیماری های دیگر بیش از کووید-19 قربانی می دهند. در پی شیوع کرونا، مراجعه به اورژانس در آمریکا برای بیماری های دیگر غیر از کرونا روندی کاهشی داشته است و مردم از ترس ابتلا به کووید-19 در صورت سر زدن به مراکز درمانی، سعی می نمایند کمتر مراجعه نمایند. سلامت روان هم تحت تاثیر قرنطینه اجتماعی در آمریکا قرار گرفته است.

در صورتی که به دنبال بازگشایی، کروناویروس بدون محدودیت در آمریکا شیوع پیدا کند، بیمارستان ها دچار ازدحام بیماران کرونایی می شوند و در نتیجه بیمارانی که به دلیل بیماری های جدی دیگر احتیاج به درمان دارند، از دریافت مراقبت محروم می شوند. در حالی که کنترل همه گیری، باعث ایجاد اعتماد می گردد و در نتیجه مردم برای دریافت خدمات درمانی برای بیماری هایی غیر از کرونا به مراکز درمانی مراجعه خواهند کرد. علاوه بر آن باید سلامت روان در اولویت قرار بگیرد، نه تنها برای کسانی که به دلیل قرنطینه دچار اختلال شده اند بلکه برای درمان کسانی که به دلیل از دست دادن عزیزانشان اندوهگین هستند.

داشتن مالی کارآمد ارزش فدا شدن دارد

هواداران بازگشایی مالی زودهنگام آمریکا می گویند فدا شدن در راه داشتن مالی کارآمد ارزشمند است. در حالی که این انتخاب درست نیست، زیرا راه هایی هست که بتوان به صورت امن تر این اقدام صورت بگیرد و همچنین برای جذب مصرف نماینده باید اطمینان آن ها را بار دیگر درباره امن بودن اجتماع به لحاظ بهداشت عمومی جلب کرد.

مشکل دیگر این استلال آن است که کسانی که آن را مطرح می نمایند افراد دیگری را که خود این فدا شدن را انتخاب نکرده اند، به این ناامنی وارد می نمایند. به طور مثال تا به امروز کووید-19 رنگین پوستان را که احتمالاً اغلب از کارگران مشاغل ضروری بوده اند و همچنین کسانی را که بیماری مزمن زمینه ای داشته اند، به صورت نابرابر تحت تاثیر قرار داده است و این افراد در آینده هم بیشتر متاثر خواهند شد.

اقلیت ها و طبقه کارگر آمریکا که در صورت بازگشایی دیگر نمی توانند در خانه پناه بگیرند ناچارند مخاطرات ابتلا، بیماری و مرگ را به جان بخرند. انتخاب سلامتی و رفاه برای این افراد که جزو طبقه ممتاز جامعه نیستند، معنا نخواهد داشت.

مقررات فاصله گذاری اجتماعی در کنترل ویروس کارایی ندارد

استدلال دیگر این است که بیش از یک ماه از قرنطینه و اعمال مقررات فاصله گذاری اجتماعی گذشته، اما موارد ابتلا همچنان روندی افزایشی دارد بنابراین این مقررات کارایی ندارند. در جواب باید گفت در جا هایی که این مقررات زودهنگام و به طور مرتب اجرا شدند، موثر بوده اند. دو ایالت کالیفرنیا و واشنگتن که زود متوجه شیوع شدند، از خیزش جلوگیری کردند. نیویورک هم توانسته منحنی ابتلا را صاف کند و تعداد موارد ابتلا در این کانون بیماری در حال کاهش است.

همچنین باید گفت موارد ابتلا در آمریکا مانند سایر کشور ها کاهشی نبوده، زیرا در آمریکا مانند بعضی کشور های آسیایی و اروپایی مقررات سفت و سخت اجرا نشد. در ایده آل ترین حالت، ایالات متحده رویکردی جزئی در این خصوص داشته است. در بعضی از ایالت ها هرگز دستور ماندن در خانه صادر نشد.

مقررات فاصله گذاری اجتماعی با این هدف اجرایی شد که برای آماده شدن بیمارستان ها زمان بخرد و توانایی آزمایش، ردیابی و قرنطینه افراد بیشتر گردد. اکنون بیمارستان ها از دو ماه پیش آمادگی بهتری دارند، اما کشور همچنان از کمبود منابع لازم برای آزمایش به صورت انبوه و ردیابی و قرنطینه افراد به میزانی که بتوان بیماری را مهار کرد، رنج می برد. موفقیت نیوزیلند و کشور های دیگر به این دلیل بوده که توانستند محدودیت های اجتماعی را با تدابیر بهداشت عمومی هم زمان به کار بگیرند.

نمی توان تا زمان ساخته شدن واکسن صبر کرد

یکی دیگر از استدلال های نادرست هواداران بازگشایی آمریکا این است که نمی توان کشور را تا زمان ساخت واکسن که ممکن است چند سال زمان ببرد، در حالت قرنطینه نگه داشت. این در حالی است که کسی نمی گوید دستورات ماندن در خانه را باید تا سال ها تمدید کرد. باید توجه داشت که تا به امروز حتی معیار های مطرح شده لازم از سوی کارگروه ویژه کروناویروس کاخ سفید، برآورده نشده است؛ بنابراین برداشتن زودهنگام محدودیت ها می تواند همانطور که قابل پیش بینی است نتایج بسیار ناخوشایندی به بار بیاورد.

بازگشایی خلافِ توصیه های بهداشت عمومی، تصمیم خطرناکی است که پیامد آن قربانی شدن انسان هایی خواهد بود که می توان مانع از مرگشان شد. پس بهتر است هواداران بازگشایی از مطرح کردن این استدلال های گمراه نماینده دست بکشند.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4423

به "استدلال های گمراه کننده جمهوری خواستار برای بازگشایی مالی آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استدلال های گمراه کننده جمهوری خواستار برای بازگشایی مالی آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید