آیا کرونای انگلیسی قدرت کشندگی بالاتری دارد؟

به گزارش پرسینا بلاگ، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: کشندگی بالاتر ویروس کرونا مشهور به کرونای انگلیسی هنوز مورد مناقشه بوده و به تایید قطعی نرسیده است اما سرایت پذیری آن 70 درصد بیشتر از سایر ویروس ها است.

آیا کرونای انگلیسی قدرت کشندگی بالاتری دارد؟

به گزارش خبرنگاران، حسین کیوانی، ویروس شناس روز آدینه در تبادل نظر با ایرنا در این خصوص شرح داد: هنوز شواهد علمی محکم و متقاعد نماینده ای برای اینکه بگوییم ویروس کرونا موسوم به کرونای انگلیسی قدرت کشندگی بیشتری دارد، به دست نیامده است.

وی بیان داشت: هرچند مطالعه ای در این زمینه انجام گرفته، اما اینطور نیست که بگوییم این ویروس قدرت کشندگی بالاتری پیدا نموده است.

سرایت پذیری بیشتر کرونای انگلیسی تا 70 درصد بیشتر از سایر انواع ویروس ها

این ویروس شناس بیان داشت: سرایت پذیری بیشتر کرونای انگلیسی تا 70 درصد بیشتر از سایر انواع ویروس است و این مساله مورد تایید مجامع علمی است. به عبارتی این ویروس راحت تر وارد سلول های بدن انسان می گردد و این قابلیت ویروس سبب تکثیر بیشتر و در نهایت انتشار بیشتر ویروس در جامعه می گردد.

کیوانی با اشاره به اینکه قدرت سرایت این گونه ویروس کرونا بیشتر است، گفت: وقتی قدرت سرایت بیشتر است، طبیعتا افراد بیشتری آلوده می شوند و احتمال اینکه مرگ و میر در این شرایط بالاتر برود، وجود دارد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه نمود: اینکه شایع شده آنهایی که مبتلا به ویروس انگلیسی می شوند بعد از سه روز فوت می نمایند، هیچ پایه علمی ندارد و تنها رعب و وحشت کاذب در افراد جامعه ایجاد می نماید.

وی بیان داشت: افرادی که بیماری های زمینه ای دارند، بیشتر در معرض خطر هستند و باید مراقبت جدی تری از خود داشته باشند؛ چراکه این عامل در بروز آسیب های جدی و فوت بیماران نقش اساسی دارد.

کیوانی با اشاره به اینکه نباید ترس بی مورد در مردم ایجاد کرد، گفت: ویروس کرونا از آنفلوآنزا مسری تر است و باید رعایت کنیم که تعداد افراد مبتلا در جامعه به طور ناگهانی افزایش نیابند تا نظام بهداشت و درمان ما بتواند جوابگوی کسانی باشد که احتیاج به بستری شدن در بیمارستان دارند.

منبع: ایرنا

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6897

به "آیا کرونای انگلیسی قدرت کشندگی بالاتری دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا کرونای انگلیسی قدرت کشندگی بالاتری دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید