آیا با نحوه رانندگی در برف آشنا هستید؟

به گزارش پرسینا بلاگ، خبرنگاران/کرمان معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: باید همواره در جاده های برفی و لغزنده با دنده سنگین حرکت نموده و از گاز دادن، ترمز دریافت و پیچیدن های ناگهانی پرهیز کرد زیرا این اقدامات باعث انحراف خودرو از راستا و مسائل بعدی می گردد.

آیا با نحوه رانندگی در برف آشنا هستید؟

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، احسان عراقی زاده درباره نحوه رانندگی در زمان بارش برف گفت: در زمان رانندگی در جاده های برفی سعی کنید از قسمت هایی بروید که برف تازه تر است چون آن قسمت هایی که برف کوبیده شده، اصطکاک بسیار پایینی دارد و لغزنده تر است.

وی اضافه کرد: به همراه داشتن زنجیر چرخ یک الزام درست است اما نه فقط برای جریمه نشدن؛ ضروری است حتما طرز بستن زنجیر چرخ را یاد گرفته و یک بار در شرایط معمولی آزمایش کنید که این یاد دریافت جایی به دردتان می خورد که فکرش را هم نمی کنید.

عراقی زاده با اشاره به اینکه در تاریکی هوا و بارش برف به علت برخورد نور با دانه ها برف میدان دید راننده کمتر شده و خطر بیشتر می گردد، توضیح داد: چند ساعت بعد از آغاز شب، دمای هوا کاهش زیادی پیدا می نماید و برف ها به سرعت تبدیل به یخ شده و باعث لیز شدن سطح جاده می شوند که رانندگی در این شرایط خیلی خطرناک است و باید بسسار مراقب بود.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: باید همواره در جاده های برفی و لغزنده با دنده سنگین حرکت نموده و از گاز دادن، ترمز دریافت و پیچیدن های ناگهانی پرهیز کرد زیرا این اقدامات باعث انحراف خودرو از جهت و مسائل بعدی می گردد.

وی اضافه کرد: چنانچه در جاده برفی کنترل خودرو از دستتان خارج شد و عقب ماشین آغاز کرد به لیز خوردن، باید بدون اینکه پدال گاز یا ترمز را فشار بدهید، ماشین را به جهتی که خودرو لیز می خورد بچرخانید تا زمانی که خودرو صاف گردد و بعد مجددا به حرکت ادامه دهید.

عراقی زاده توضیح داد: معمولا در شرایط برفی به دلیل اینکه دید راننده کم است، به خودروی جلویی نزدیک می گردد تا جاده را گم نکند که در این شرایط باید مراقب بود که با این نزدیک شدن زیادی، یک ترمز معمولی باعث برخورد و ایجاد دردسر می گردد.

وی اعلام کرد: هیچ وقت شب های برفی را برای تردد انتخاب نکنید چون احتمال خطر بسیار بالاتر است و فقط در صورت احتیاج وارد جاده ها شوید زیرا در این مواقع فقط یک اشتباه لحظات بسیار بدی را به وجود می آورد.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3111

به "آیا با نحوه رانندگی در برف آشنا هستید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا با نحوه رانندگی در برف آشنا هستید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید